TT-ben a KRES motorvonat specialistának tekinthető, annyi szépen kidolgozott, igényes motorvonatuk van (már többször írtunk is róluk, itt és itt), hogy ez bátran kijelenthető. A mostani bemutató tárgya a VT 135-ös mellékvonali két tengelyes dízel motorvonat, de mielőtt a modellt kivesézzük, nézzük meg az eredetit.
A mellékvonalakra szánt könnyű motorvonatot 1937-38-ban gyártotta több birodalmi gépgyár összefogva a DRG számára. A 150 lóerős MAN dízelmotorral szerelt járműből 64db készült, a háborút túlélt példányok az NDK, az NSZK és Csehszlovákia vasútjain közlekedtek tovább, az utolsókat a 70-es évek végén állították le, persze ma is van működőképes múzeumi példány a sorozatból. A kis motorkocsi 46 (más források szerint 48) ülőhellyel rendelkezett, az egyik vezérállása kis poggyász szakaszként is funkcionált és 75km/óra maximális sebességgel szállította utasait. Az információkat most is a wikipedián olvastam.
A KRES kicsi modellje eszméletlen jól mutat. A részletes kidolgozás része a víztiszta üvegezés mögötti kidolgozott beltér, a külön alkatrészként felszerelt kapaszkodók, a belső világítás vagy említhetem az alváz különböző szerelvényeit. A modell teljesen felszerelt, nem bízta ránk a gyártó a modell készre szerelését. Az egyetlen mellékelt kis alkatrész egy kuplung tartó, melyet a fékcsövek helyére lehet pattintani, hogy mellékkocsival egészíthessük ki a vonatot, kiszolgálva a megnövekedett utasszámot. A modell mindkét tengelye hajtott, az áramszedés minden keréken megoldott (tapadógyűrű kizárva). A futása egyenletes, még alacsony sebességnél is. A belső világítás mellett irányváltó homlokfény és zárfény is kényezteti a modellezőket. A festés és feliratozás korunknak megfelelően részletes, éles határokkal a különböző színek találkozásánál.
A modellhez részletes robbantott ábrát kapunk, amiből megismerhetjük a rendelhető pótalkatrészeket, vagy épp a plafonra építendő 6 tűs dekóder beszerelésének módját. Egy további kis papírdarab pedig a modell magas minőségét hivatott igazolni, a minőségellenőr aláírásával. Köszönöm ezt a szuper modellt Herr Weiß! :)
A kis motorkocsi szólóban vagy mellékkocsival is dísze lehet minden DRG-s gyűjteménynek, és a jóval hosszabb Tillig VT 137 mellett is jól mutat, láttam. :)