A mostani rövid modellbemutató egy kedves vásárlónk, gyűjtőtársunk ötlete nyomán jött létre, ezúton is köszönjük neki az információkat és a fotókat.
Ha egy vasútmodellekhez értő ember meghallja a KRES márkanevet, azonnal a tökéletesen kidolgozott modell járművek jutnak eszébe (no meg az, hogy nekünk ez drága). Az elsősorban motorvonatairól ismert gyártó az utóbbi években szépen felbővítette a termékskáláját, az LVT motorvonat számos variációja mellett mára VT135, BR173, BR175 és BR628.4-es sorozatú járműveket is kínál. Mai szereplőnk a BR173 001-es és a BR628 menta festésű sinbuszok.
A KRES által megmintázott BR173 001 pályaszámot kapott 4 tengelyes dízelmotorvonat 1964-65-ben készült a VEB Waggonbau Bautzen gyárában. A prototípus gépet nem követte sorozatgyártás, az egyke masina bő 10 évig szolgált az NDK beli Cottbus környéki vonalakon.
A modell igazi mai darab, minden elképzelhetőt belerakott a gyártó, amit a technológia csak lehetővé tesz. A motorvonatok hajtásának kialakítása igen nehéz feladat, ha nem akarják sötét üvegek mögé rejteni azt. A KRES-nek ez nem volt probléma, tőlük megszoktuk, hogy megoldják a feladatot. A modell irányváltó fénnyel és zárfénnyel rendelkezik. Kapcsolószerkezete szabványos befogójú, az eredetit egy scharfenberg imitáció mintázza. A hajtás egy forgózsámolyon keresztül történik, az erőátvitelt tapadógyűrűk segítik. Vonatunk részletesen kidolgozott beltérrel rendelkezik, amit meleg fehér LED-ek világítanak be. Digitális előkészítése 6 pólusú, NEM651-es csatlakozójú.
A gyártó kiadta a BR172 002 pályaszámú, átdolgozott homlok oldalú modellt is - ennek a gépnek az eredetije is csak prototípus maradt, úgy látszik a KRES szereti a kis példányszámú érdekességeket. A gyár 15 éves fennállásának megünneplésére kiadásra került egy speciális modell is a 002-ből, mely a 2010-es, Dessauban félreállított, leharcolt, telefirkált gépet ábrázolja. Érdekesen ünnepelnek, egy rommal... :)
A BR628.4 sorozatszámú ikermotorkocsi elődjét, a a 628-as sorozatot a hetvenes évek közepén kezdték fejleszteni a Uerdingeni vagongyárban a VT95/98 motorkocsik utódjaként. Többszöri módosítás után jött létre a 4. sorozat, melynek példányai 1992-96 között készültek el a DÜWAG gyárában, 300 darabos szériában. A KRES több festési variációban is gyártja a 4+4 tengelyes dízelmotorvonat modelljét, így a képeken szereplő menta színterv szerint is.
A modell hajtása ezúttal is az egyik forgóvázban kapott helyet, ahol tapadógyűrűk segítik a haladást. Ez a gép is LED-ekkel telezsúfolt, irányváltó világítás, zárfény, iránytábla-világítás és belső - neonfényre hasonlító - világítás került bele. A hajtás megoldása ezúttal is lehetővé tette a részletes belsőtér kidolgozást. Modellünk természetesen digitálisan előkészített, a kapcsolt menetekhez egy vonórudat mellékelnek a modellekhez.