Most is, mint azt már megszokhattuk, az őszi újdonságokkal egy időben hirdették meg Sebnitzben a Tillig-TT-Club különkiadásait is, amikre október végéig várják a (jelenlegi és jövőre belépni szándékozó) klubtagok előrendeléseit.
A grátisz modellek - amik a klubtagságért járnak külön díj nélkül - végre valami komolyabbak lesznek. A felnőttek egy modern, DB-Cargo zsebeskocsit kapnak két Danzas konténerrel, a junior tagok a gyomírtó vonatba (pár éve futó téma) kapnak egy 4 tengelyes tartálykocsit. Jó hír a felnőtt tagoknak, hogy ez utóbbiból szokás szerint vásárolhatnak ők is.
A legnagyobb várakozás mindig a Workshop mozdonyt övezi. Ezt a gépet lehet a gyári nyílt napon szakértő támogatással összerakni, legalábbis azoknak, akik nem komplett készen csapnának le rá. Itt jegyezzük meg, a gyári nyílt nap 2025. június 14-én lesz. Ez a mozdony jövőre egy Ludmilla lesz (DR, Ep. IV.)! Ez azért is szenzáció, mert nincs még készen - legalábbis kiadva még nincs - Ludmillájuk, márpedig itt nem szoktak lazáskodni, ennek a modellnek el kell készülni határidőre, mégiscsak a vásárló bázis nagy része áll a klubtagokból.
Az utóbbi időkben a BR 143 több változata jelent meg a klub égisze alatt, például idén a design studie festésű, jövőre pedig a sárga rajongók vásárolhatnak maguknak egy vasútépítő változatot. Másik érdekes vonógép a dual üzemű Vectron lesz, ami festésében félig verkehrsrot, félig DR-bordó.
Vontatmány terén jönnek a korábbi témák kiegészítései. Jelen kori sárga alacsony oldalú kocsik zúzottkővel, a következő TTC ezüst Halberstadti kocsi, a következő DRG lapos kocsi egy klassz rakománnyal (ezúttal Persil reklám festésű teherautóval), a harmadik DB-s cukorrépa szett és hozzá passzoló cukorrépa rakományok külön is, négy részes konténeres kocsi szett (MZ, Deutrans, Kühl konténerekkel), három részes fedett kocsi szett, de kék bauzug személy kocsi is lesz ismét.
Ami érdekesebbnek ígérkezik, az a csapófedeles formaújdonság kocsik kiadása. Érkezik szürke Eisenwerke-west (ja, natürlich) példány, és barna DR változatok szettben. Ilyesmi kocsikat egyébként a Schirmer gyárt(ott korábban), akinek van belőlük, kiegészítheti a Tillig változatokkal a gyűjteményt.
További érdekesség a három darabos deszka oldalú nyitott kocsik szettje. "Neu im Tillig-Programm!" - írják róla. Azaz nem formaújdonság, nem saját fejlesztés. Ismerősek lehetnek mindenkinek, a PMT korábbi kínálatában voltak ezek a kocsik, de mivel egy ideje nem lehet már kapni őket, most a Tillig kínálatába kerültek, jelentsen is ez bármit. Mindenesetre kedvező fogadtatás esetén e szettnek folytatása következik 2026-ban, melyben fordaként használt, a bánya és az érc feldolgozó között pendliző kocsikat adnak ki.
Bővebben a hamarosan érkező Club Aktuell újságban olvashatnak a tagok a jövő évi modellekről...
Klubtagok, ne felejtsé(te)k, október végéig lehet előrendelni (hogy biztosan jusson is) az exkluzív modellekből, akár itt a webshopban is.
Aki kedvet kapott a klubtagsághoz, keressen bennünket az elérhetőségeinken!