Nem újdonság a KRES LVT-je, évek óta a gyártó palettáján van a modell. A mostani írásban az acélkék kiállítási festésű változatot mutatjuk be röviden, pár képpel. A Ferkeltaxinak (azaz malactaxinak) is becézett motorvonatot 1955-től gyártotta a bautzeni vagongyár VT 2.09 sorozatként (1970-től sorolták át VT171/172 sorozattá), modellünk az 1959-től készült 2. sorozatot mintázza, ami többek között a sarkain kialakított panoráma ablakban tér el elődjeitől. Sok példány élte meg a DR egyesülését a DB-vel, és kaptak a felújítások mellett menta majd forgalmi vörös festést (a német Wikipedia ezúttal is sok hasznos információt rejt a típusról).
A csomagot kinyitva egy fix, közelkapcsolóval összeállított szerelvényt találunk a szivacsban, így a motorkocsi a mellékkocsival együtt helyezhető a sínekre. Feszültség ráadása után kb. 3V-nál indul meg a vonat, majd felkapcsol a 2 menetfény és a 2 zárfény, rögtön utána pedig az utastér világítás. Ennél a neonra hasonlító fénynél jól látszik, hogy a belső berendezés korlátozottan került csak kialakításra, hogy a hajtás beférjen a padló alá, így az utastér átlátható. Maximális feszültségnél sem száguld a motorvonat, a sebessége a valóságnak nagyjából megfelelő, a motorkocsi mindkét tengelye hajtott.
Az acélkék festésű változat egyedi, az 1959-es Lipcsei Nemzetközi Vásárra kapta ezt a színt, hogy így parádézzon a nagyközönség előtt. A modell így azoknak mozgathatja meg a fantáziáját, akik vadásszák az összes festési variációt, vagy kifejezetten az érdekességekre pályáznak. A 180EUR körüli beszerzési ár a KRES LVT modellek mindegyikére, így erre is érvényes, de egy ilyen ritka változatért talán könnyebben kiadható.