Régen beszereztem már a Tillig 02573 cikkszámú M62-höz a sárga kapaszkodó helyett a króm, na jó: szürke díszlécet. Eddig csak a bátorságom hiányzott, hogy nekiálljak a lecserélésének. Illetve nem. Egyszer már szétszedtem a gépet, de látva milyen vastagon be van ragasztva (három ponton!) az alkatrész, ráadásul a lámpák fényvezetője is útban volt, nem álltam neki a barkácsolásnak. Aztán valaki mondta, hogy ő simán levágta - máshogy le sem jön - majd óvatosan kézi fúrással megfúrta a beletört csonkot.
Hát én is pont ezt csináltam. A kasznit leszereltem, a 4 ütköző kihúzása után simán leemelhető. Ezután a fényvezetőket kitoltam a helyükről, szerencsére itt nem használták a gyárban a ragasztót. A kapaszkodók 4 darabban jönnek le a gépről, simán letörtem őket (csak saját felelősségre tessék utánozni :) ). Sniccerrel óvatosan szintbe hoztam a beletörött csonkokat a kasznival, vigyázva, nehogy összekarcoljam a festést, vagy a szélvédő üvegeket, aztán a két szélső felfogatást kifúrtam. A kis 3000Ft-os "dremelbe" befogtam a legvékonyabb fúrószárat amit a készletében találtam, majd kézzel forgattam a tokmányát. Sokszor ellenőriztem a furat helyét, nehogy elrontsam a gépet - glettelni, festeni nem állt szándékomban. Mikor a furó átért a kasznin, a furatot kissé tágítani kellett oldal irányba, mert az új díszléc stiftjei nem kör alkúak. A középsőnek nem álltam neki, gondolom egy ilyen díszléc-mütyürt két helyen felragasztva is tökéletes eredményt kapok, így a középső stiftet levágtam a díszlécről. Az alábbi képen a három állapot látható:
Tillig M62 260 - gyári állapotban, korlátjától megfosztva, új bajusszal
Bár tudom, hogy a 260-as nem díszléces gép, hanem sima kapaszkodós, ez engem nem zavar, úgy gondolom magyarabb ez így, mint a gyári állapotában.