vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (100) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (699) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (21) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (89) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Átszereltem

2009.11.17. 17:30 HOttó

Régen beszereztem már a Tillig 02573 cikkszámú M62-höz a sárga kapaszkodó helyett a króm, na jó: szürke díszlécet. Eddig csak a bátorságom hiányzott, hogy nekiálljak a lecserélésének. Illetve nem. Egyszer már szétszedtem a gépet, de látva milyen vastagon be van ragasztva (három ponton!) az alkatrész, ráadásul a lámpák fényvezetője is útban volt, nem álltam neki a barkácsolásnak. Aztán valaki mondta, hogy ő simán levágta - máshogy le sem jön - majd óvatosan kézi fúrással megfúrta a beletört csonkot.

Hát én is pont ezt csináltam. A kasznit leszereltem, a 4 ütköző kihúzása után simán leemelhető. Ezután a fényvezetőket kitoltam a helyükről, szerencsére itt nem használták a gyárban a ragasztót. A kapaszkodók 4 darabban jönnek le a gépről, simán letörtem őket (csak saját felelősségre tessék utánozni :) ). Sniccerrel óvatosan szintbe hoztam a beletörött csonkokat a kasznival, vigyázva, nehogy összekarcoljam a festést, vagy a szélvédő üvegeket, aztán a két szélső felfogatást kifúrtam. A kis 3000Ft-os "dremelbe" befogtam a legvékonyabb fúrószárat amit a készletében találtam, majd kézzel forgattam a tokmányát. Sokszor ellenőriztem a furat helyét, nehogy elrontsam a gépet - glettelni, festeni nem állt szándékomban. Mikor a furó átért a kasznin, a furatot kissé tágítani kellett oldal irányba, mert az új díszléc stiftjei nem kör alkúak. A középsőnek nem álltam neki, gondolom egy ilyen díszléc-mütyürt két helyen felragasztva is tökéletes eredményt kapok, így a középső stiftet levágtam a díszlécről. Az alábbi képen a három állapot látható:

 

Tillig M62 260 - gyári állapotban, korlátjától megfosztva, új bajusszal

Bár tudom, hogy a 260-as nem díszléces gép, hanem sima kapaszkodós, ez engem nem zavar, úgy gondolom magyarabb ez így, mint a gyári állapotában.

Szólj hozzá!

Címkék: barkács

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr341530007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása