vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (60) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (140) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (102) digisound (2) digitális (9) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (128) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (75) hétfői kép (729) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (29) hot news (186) igra (45) kalomodell (7) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (4) kiállítás (57) kifutó modell (14) kisszéria (18) kres (46) kühn (112) különkiadás (8) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (6) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (365) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (117) mtb (66) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (3) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (208) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (21) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (96) rothe top technik (1) saxonia (2) schirmer (70) sd-modell (1) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (654) tillig club (48) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (2) uhlenbrock (3) újdonság (535) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (216) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Hornby TT:120 - 2. rész

2023.02.22. 18:40 HOttó

Beszereztük a villásdugó átalakítót, így már tényleg csak az van hátra, hogy lesöpörjük az étkezőasztalt és feltegyük rá a pályát, indulhat a dilikörön-körözés.

tt1001am_01.jpg

A sínrendszer geometriája a Tilliggel azonos, a szettben lévő kitérő az EW2-nek felel meg. Érdekes, hogy nem az R310-es ívet adják (náluk 2nd radius), hanem a 353mm sugarút (3rd radius). Egy Tillig startszetthez képest nagyobb alap pályát kapunk már emiatt is, plusz itt oldalanként 3db 166mm-es egyenes jár az oválhoz, és egy kitérővel egy csonka. A sínek pont, mint a modellek, valahogy nem olyan meggyőzők, nem olyan robusztusak mint egy Tillig. Kézben nem is igazán sikerül összetolni őket, inkább csak az asztal lapon. A papucsok sem tartanak olyan feszesen mint a Pilz rendszernél. Az egyetlen probléma a nálunk lévő szettel, hogy az amúgy frappáns, rugós feszítésű áram bevezetés nem működik jól, az egyik pólusnál nem nyit ki a csatlakozó teljesen. Ettől eltekintve összességében rendben vagyunk, indulhat a játék.

tt1001am_02.jpg

A menetvezérlő egyel jobb, mint vártuk, a sín kimenet mellett tartozék kimenet is található rajta. Az irányváltáshoz egy kapcsolót kell átcsúsztatni, megszokás kérdése, lesz aki szeretni fogja és lesz aki nem. Szerencsére irányt váltani csak letekert szabályzó esetén lehet. Elindulás előtt egy kis villanymotor berregést hallat a mozdony, de aztán szépen megindul, a lassú menet is egyenletes. Ahogy itt köröz, van egy olyan érzésem, hogy kidől majd a kanyarban, akaratlanul is odateszem a kezem, hogy elkapjam, de ezt csak a szerkocsi és a sátor elfordulása miatti optikai csalódás okozza. A modellek összekapcsolását Kühn kuplung(szerűség) biztosítja, a kis lelógó szakáll legalábbis erre utal. Szépen teszik a dolgukat, könnyen össze- és szétakadnak a kocsik, sík pályán nem volt véletlen vonat szétszakadás.

tt1001am_09.jpg

A készletben lévő kitérő nagyon tetszik. Állítómű nélkül is állítható, és rögzül a beállított irányban. Bár a geometriája a Tillig EW2-vel azonos, a működése, hogy egy forgásponton fordul el a csúcssín az EW1-re hajaz. A szívdarab műanyag, így nem szükséges polarizálni.

tt1001am_12.jpg

Aki digitalizálni akarja a modellt, Next18 dekódert keressen hozzá, de ha megvárja a Hornby dekóderét, akkor egy applikációval Bluetooth-on keresztül is állítgathatja a CV értékeket. Rövidesen hangdekóder is kapható lesz hozzá, tovább fokozva az élményt. A dekóder és a hangszóró helye, valamint az elektronika a szerkocsiban került elhelyezésre.

Összességében a 215,99 GBP-s árát simán megéri a készlet, ma már ennyibe kerül egy szerkocsis gőzmozdony magában, itt viszont egy játszható szettet kapunk a pénzünkért, sínekkel, vezérléssel, kocsikkal.

Akit sikerült felcsigázni egy jó kis angolszász modellezésre, az a gyártó weboldalán tud válogatni a kínálatból - ami mára közel 100 modellre nőtt.

tt1001am_13.jpg

Köszönjük a cikkünk megírásához kölcsönkapott szettet SaeTTa szaktársnak!

5 komment

Címkék: modell újdonság hornby

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr4218054280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

saetta26 2023.02.23. 15:21:11

Szerintem kicsi a pályához (ezekhez az ívekhez) az asztalotok...

Laaslow 2023.02.25. 08:28:53

Szervusztok !
Tetszik a cikk, és a képek !
Lenne egy kérdésem:
A Hornby-tól rendelt modellleknél kell áfá_t, illetve vámot fizetni ?

Laaslow 2023.02.25. 14:09:09

Köszönöm szépen !

Ellátott utas · http://hovamegyavonat.blog.hu/ 2023.04.06. 23:41:53

Legutóbbi szombaton lefutotta az első köreit az a két Mallard és a 4x2 már világító lámpákkal szerelt Pullman-kocsi, amit az egyik régi TT-s haverommal együtt rendeltünk.

Szellemes és hatékony a csomagolás, valamelyik kisszériás gyártó (talán Kühn?) rakta ilyen összehajtogatható plexibe a kocsikat, igaz, a felülre kerülő védőfóliát nehéz jól visszaigazgatni elrakáskor.

A járművek kidolgozására nemigen lehet panasz, noha a mozdony és a szerkocsi kapcsolata eléggé "játékvasutas". Az asztalilámpák fénye talán egy kicsit lehetne szebb, de hangulatosan és üzembiztosan viágítanak.

A mozdony olyan szempontból is erősen valósághű, hogy nem hegyi pályákra találták ki, saját magát is nehezen küzdötte át az átlagos emelkedőkön. Modulon ellenben megbízható menettulajdonságai vannak. A kocsik a szűkebb ívekre és a rossz pályaállapotokra közepesen érzékenyek, a vonókészülékek viszont egyszer sem akadtak szét.

Összességében jól sikerült egy idáig még felfedezetlen, de mégis elég színes világra nyitni TT-ben, ráadásul az ára sem rossz. Igen szélesre akarják majd tárni a kínálatot, én leginkább abban reménykedek, hogy a Pullman-kocsikból is kijön még néhány változat, vagy akár a Brighton Belle Pullman-motorvonat is, amit a Hornby 00-ban (azaz az angol, 1:76-os H0-ban) és az Arnoldon keresztül angol méretarányú (1:148) N-ben is elkészített már. A TT viszont náluk is 1:120, így a kocsik nem lógnak ki a "kontinentális" asztalokról, sőt, így jól látszik a szerkesztési szelvényekben eltérés is.
süti beállítások módosítása