Beszereztük a villásdugó átalakítót, így már tényleg csak az van hátra, hogy lesöpörjük az étkezőasztalt és feltegyük rá a pályát, indulhat a dilikörön-körözés.
A sínrendszer geometriája a Tilliggel azonos, a szettben lévő kitérő az EW2-nek felel meg. Érdekes, hogy nem az R310-es ívet adják (náluk 2nd radius), hanem a 353mm sugarút (3rd radius). Egy Tillig startszetthez képest nagyobb alap pályát kapunk már emiatt is, plusz itt oldalanként 3db 166mm-es egyenes jár az oválhoz, és egy kitérővel egy csonka. A sínek pont, mint a modellek, valahogy nem olyan meggyőzők, nem olyan robusztusak mint egy Tillig. Kézben nem is igazán sikerül összetolni őket, inkább csak az asztal lapon. A papucsok sem tartanak olyan feszesen mint a Pilz rendszernél. Az egyetlen probléma a nálunk lévő szettel, hogy az amúgy frappáns, rugós feszítésű áram bevezetés nem működik jól, az egyik pólusnál nem nyit ki a csatlakozó teljesen. Ettől eltekintve összességében rendben vagyunk, indulhat a játék.
A menetvezérlő egyel jobb, mint vártuk, a sín kimenet mellett tartozék kimenet is található rajta. Az irányváltáshoz egy kapcsolót kell átcsúsztatni, megszokás kérdése, lesz aki szeretni fogja és lesz aki nem. Szerencsére irányt váltani csak letekert szabályzó esetén lehet. Elindulás előtt egy kis villanymotor berregést hallat a mozdony, de aztán szépen megindul, a lassú menet is egyenletes. Ahogy itt köröz, van egy olyan érzésem, hogy kidől majd a kanyarban, akaratlanul is odateszem a kezem, hogy elkapjam, de ezt csak a szerkocsi és a sátor elfordulása miatti optikai csalódás okozza. A modellek összekapcsolását Kühn kuplung(szerűség) biztosítja, a kis lelógó szakáll legalábbis erre utal. Szépen teszik a dolgukat, könnyen össze- és szétakadnak a kocsik, sík pályán nem volt véletlen vonat szétszakadás.
A készletben lévő kitérő nagyon tetszik. Állítómű nélkül is állítható, és rögzül a beállított irányban. Bár a geometriája a Tillig EW2-vel azonos, a működése, hogy egy forgásponton fordul el a csúcssín az EW1-re hajaz. A szívdarab műanyag, így nem szükséges polarizálni.
Aki digitalizálni akarja a modellt, Next18 dekódert keressen hozzá, de ha megvárja a Hornby dekóderét, akkor egy applikációval Bluetooth-on keresztül is állítgathatja a CV értékeket. Rövidesen hangdekóder is kapható lesz hozzá, tovább fokozva az élményt. A dekóder és a hangszóró helye, valamint az elektronika a szerkocsiban került elhelyezésre.
Összességében a 215,99 GBP-s árát simán megéri a készlet, ma már ennyibe kerül egy szerkocsis gőzmozdony magában, itt viszont egy játszható szettet kapunk a pénzünkért, sínekkel, vezérléssel, kocsikkal.
Akit sikerült felcsigázni egy jó kis angolszász modellezésre, az a gyártó weboldalán tud válogatni a kínálatból - ami mára közel 100 modellre nőtt.
Köszönjük a cikkünk megírásához kölcsönkapott szettet SaeTTa szaktársnak!