Jók ezek a hosszú hétvégék, főleg ebben a "maradj otthon" időszakban, ki lehet borogatni a fiókokból a félbemaradt projekteket. Azt gondolom minden vasútmodellezőnél vannak ilyenek, nálam most több kisebb matrica került elő, amik már régóta várták, hogy felkerüljenek a vagonokra.
Egy javítás
Három éve készült el a Roco RailCargoAustria Eanos kocsijának átszámozása, de egy hiba csúszott a rendszerbe, az egyik oldalon eggyel több számjegy maradt meg a régi pályaszámból. A most előkerült tartalék matricával megszüntettem a hibát. A régi, apró matricát csak lekapartam, mehetett a helyére az új, 10 perc alatt megvolt.
Furcsán mutatnak egymáson, de a lényeg legalább jól látszik
Osztrákból magyart
Mindig érdeklődéssel olvasgatom a Quabla hírleveleit, rengeteg hasznos információ derül ki belőlük ami egy-egy modell születését vagy eredetijével kapcsolatos információkat illeti. Így figyeltem fel a 90-es évek végén a MÁV-hoz került osztrák kocsikra. Olyan gyorsan kellett besorozni a hozzánk került kocsikat, hogy nem foglalkoztak az átfestésekkel, foltjavítással kipofozták a vagonokat, megkapták a haza pályaszámokat és már munkába is álltak.
Ilyen kocsik voltak például a Tds sorozatú önürítősök is. A Tillig gyárt hozzá egész jó alapot, a 14593-as cikkszámú kocsi mára kifutó, de aki kedvet kap a mávosításhoz, még nem késett el. A keresőbe beírva, hogy "MÁV Tds" kidobja például Paulin István képét a flickr fotógyűjteményében. Igazából ha nem számoljuk a szegecseket, csak a pályaszámot kell lemosni, és az újat feltenni. Ennél a kocsinál kifejezetten jól működött a tampon festék lazító folyadék, nyom nélkül lejött a gyári nyomat.
Ilyen volt - ilyen lett
Szintén Ausztriából érkeztek a Hbiqs sorozatú eltolható oldalú teherkocsik. A vagon TT modell változata létezik, a holland PSK gyártja, ennél is hamar megúszható a honosítás a pályaszám cseréjével. Itt egy kicsit csaltam, mert arra területre, ahová a nagyvasúton helyezték az azonosítót, csak igen kicsiben, olvashatatlanul férne el, így fentebb került. A foltjavítást csak potyadék matricákkal, vagy lakkal lekent részekkel próbáltam vizualizálni, persze most a fedő matt lakk réteg szépen eltakart mindent. Azért ha nagyon keressük, látszanak a foltok, de a jövőben ezen még talán változtatok egy kis barna festékkel.
Messziről nézve osztrák, de közelről magyar, az első verziójú vasuTTmodell graffitivel
Osztrákból osztrákot
Nem túl régen jutottam hozzá a Tillig 15268 számú, Stlb festésű két Eaos kocsijához, használtan, doboz nélkül, így ők a játszós modellek közé kerültek. A gyűjteményemben volt már korábbról egy új darab is, így ez a kettő számot kellett váltson. Itt is elég volt megrajzolni a pályaszámot, a többi felirat maradhatott. Mivel közel van a vörös sáv a pályaszámhoz, így kimaszkoltam a szám alatti részt, hogy a beavatkozás ne érintse. Mondhatom, hogy ilyen könnyen tampont még nem mostam le. A lazító folyadék épp csak hozzáért, már látszott, hogy elvált a felülettől a nyomat. Sajnos a maszkolás ellenére megsérült a vörös sáv, így azt vissza kellett javítani. A művelet végén matt lakkal fixáltam mindent, az egész kocsi kapott belőle, hogy kevésbé legyen fényes. Az anyagában színezett forgóvázaknak kifejezetten jót tesz a matt lakk!
Az eredeti gyári a 021-es, így "adta magát", hogy a születési évem, és a hónapom is megjelenjen a kocsikon :)
Ha valaki kedvet kapott a matricázáshoz, választhat a vasuTTmodell kínálatából, magyar teherkocsikhoz készült komplet matrica szettek közül. Jó munkát!