Pár napja írtunk ama örvendetes tényről, hogy már a Roco is gyárt Eanos, nyitott teherkocsikat a méreTTünkben, illetve említést tettünk a Tillig Eanos kocsikkal való egyezésre. Most röviden azt mutatom be, hogy lesz egy zacskóban megvásárolt Tillig kocsi részletből egy kész modell.
A zacskós modell a Viessmann standjáról származik, amit ősszel, a gödöllői kiállításon kaparintottunk meg. Egy Eanos kocsi-szekrény a kinematikákkal - ami egyben forgózsámoly tartó is -, volt az egyik zacskóban. Megkerestük a rajta lévő pályaszám alapján, hogy melyik modell is ez, hogy meg tudjuk rendelni hozzá a hiányzó alkatrészeket. A 01771 szett egyik kocsijához jutottunk hozzá félkészen és nagyon olcsón. A hiányzó forgózsámolyokat, kuplung foglalatokat megrendeltük a gyártól, hamar meg is érkeztek, a kiegészítő csomagot (a kapaszkodókkal, sarok fellépőkkel és a kézifék kerékkel) viszont több hónap elteltével se szállítja a gyár (épp nincs készleten). Ekkor futott be a Roco 37642 RCA Eanos kocsi, és feltűnt egyből a hasonlóság. Egymás mellé téve a két gyártótól származó kocsikat, szinte tized milliméteres az egyformaság - ami a kocsiszekrényt illeti. A Roco 3db kiegészítő, "Rail Cargo Austria" táblát ad a modellhez, így azonnal kiszámoltam, hogy ha kettő Roco kocsit birtokolok, egy harmadik kocsira való tábla is összejön. A véletlenek összejátszásának köszönhetően a "gödöllői zacskós" így átalakulhat osztrák kocsivá, ami igencsak passzol a gyűjteményembe.
A kocsi egyik végére a Roco vagontól loptam a kapaszkodókat. Itt látszik a furatok távolságában az eltérés, a rugalmas kapaszkodó kissé elhajlott. A fellépő a DZ egyik rézmaratásából való, maradék, amit Horpadtkához használtam fel.
A másik homlok függőleges kapaszkodóit - mivel ezzel spóroltak a sógorok -, tűzőkapocsból alakítottam ki. A rövid vízszintes a Roco kocsitól jött, azon ugyanis nincsenek meg a szükséges furatok a felrakáshoz. A komphorgok a kapaszkodók és a tolatási sarokfellépők sárga színt kaptak, így mutatnak legjobban a barna kocsin.
A fejemben már teljesen összeállt a kép, a kiegészítők után már csak a pályaszámot kellett feltenni és a DB kekszet kellett letakarni. Ehhez vizes matricákat használtam, a kocsi alap színét is kinyomtatva rájuk. A foltokkal olyan hatást próbáltam elérni, mintha a másik társaságtól vásárolt kocsit épp csak átszámozták volna, mielőtt munkába állt. Az alvázkeretnél lévő pályaszámot egyszerűen lefestettem, ilyen piciben úgysem látszódna a matricára nyomott számsor. Helyére került a kézifék kerék, és a kocsi máris készen áll a játékra.
A fentiekkel párhuzamosan a második Roco kocsi pályaszámát is átszámoltam, a számsor végét kell csak cserélni, egy aprócska matricával módosítható az azonosító. Ezzel a módosítással mindhárom RCA kocsim modulozás-képes, külön kocsikártyákkal futhatnak. Mivel az alvázkereten lévő szám itt is kicsi, ezt is lefestettem, ne zavarja a kollégákat kocsirendezés közben. :) Most mondhatnám, hogy az RCA tábla is a még nagyobb eltérés miatt került egy bordaközzel odébb, de ezt csak simán benéztem.
Megrögzött szegecsszámlálók ezután biztosan fogják a fejüket, de számomra ezeknél a modelleknél a játék volt a fő szempont, arra pedig maximálisan megfelelnek.