vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (13) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (697) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Eanos kocsik több gyárból

2018.02.27. 21:19 HOttó

Mind a Tillig, mind a Roco a közelmúltban kezdett bele a TT léptékű Eanos kocsik gyártásába. Míg Sebnitzben a régi Eas család felújítása és bővítése (Tamns kocsik, emelt homlokú rönkszállító kocsik, Ealos-x kocsik) érdekében lépték ezt meg, addig Bergheimben egy teljesen új csapásként vágtak bele. Azt se feledjük ugyanakkor, hogy mindkét gyártó H0-ban már évek óta kínálja ezeket a vagonokat, tehát volt tapasztalatuk a modellel. Kicsit olyan érzésünk lehet (végre már), mint a nagyvasútnál, tendereztethetjük a gyártókat, kitől vásároljunk.

01_roco_kesz.jpg

RCA táblával, és a többi mütyürrel szerelt Roco Eanos

Befutott hozzánk az első Roco modell, a 37642 cikkszámú, az RCA színeiben (nem ez jelent meg elsőként, de a korábbi változatokból nem rendeltünk). Ha pár szóval el kellene intézzük, azt mondhatnánk, nem csalódtunk benne. Szépen kidolgozott részletek jellemzik a kocsit, az alváz-szerelvények külön felszerelt alkatrészek, a forgóvázak és a fékrendszer kellően részletesek, a festés és a tamponozás is szép. A MEO viszont már a Roconál sem olyan lényeges, úgy látszik, az egyik kocsi forgóváza olyan, mintha megolvadt volna, vagy csak rosszul lett fröccsöntve. Kíváncsian várom a reklamációkezelés metódusát...
Egy zacskóban további apróságok, fellépők, kapaszkodók, kézifék kerekek és a Rail Cargo Austria logós táblák (fémből, kocsinként 3db) találhatók a dobozban. 

02_roco_csupasz.jpg

A dobozból kivéve, még kiegészítők nélküli Roco 37642

A doboz a szokásosnak mondható átlátszó műanyag, méretben azonos az eltolható falú Habis kocsikéval, vákuumformázott tartóban fekszik a modell.
Ami nagyon érdekes, hogy a Tillig Eanos és a Roco Eanos felépítménye szinte teljesen azonos, a kocsiszekrény mérete, a bordázat, de még a kapaszkodók helye és mérete is majdnem stimmel. Persze ha lentebb nézünk, a forgózsámolyok és a vagon alja már mutat jó-néhány eltérést, de egy vasútmodellt ritkán vizslatunk alulról.

03_tillig_kesz.jpg

A maradék Cargo tábla pont passzolt a "gödöllői zacskós" Tillig Eanos kocsira (erről majd kicsit később mesélek).

A mai vasúti teherszállításban a hosszú irányvonatok rendszeres szereplői a nyitott, magas oldalú kocsik, szinte mindenféle ömlesztett árut szállítanak velük (bennük). A sok egyforma kocsit jobban megnézve azonban láthatjuk, hogy apró eltérések vannak közöttük. Méretben, ajtó számban, alváz formában, forgózsámoly típusban, színárnyalatban egy társaságon belül is nagy a szórás. Az új modellekkel mindenkinek lehetősége lesz az egyen-Eas szerelvényeit egy kicsit megbolondítani, apró változatosságot csempészve azokba. Eddig a TT piacon a Tillig (és elődje a BTTB) és a PMT jeleskedtek az Eas kocsitípussal (néhány kis szériás mellett), most harmadik szereplőnek belépett, sőt, bevetődött a Roco. A belépőjük ezúttal is nagyon jóra sikerült,  az árcéduláik is barátinak mondhatók, nagyjából 5%-al alacsonyabb árakat mutatnak mint az említett konkurensek.

04_tillig_roco.jpg

"Kooperációs" tehervonat, két gyártó Eanos kocsijaival

Szólj hozzá!

Címkék: roco tillig

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr2613702558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása