Mikor bővítettem az osztrák nosztalgia flottát a 16049, 16050 és 16051 kocsikkal, feltűnt, hogy a nyitott peronú kocsikon van egy jópofa gömb lámpa. Ez a lámpa pedig izzóért kiáltott felém (na jó, LED-ért). A Tillig ajánl is belső világítást ezekhez a kocsikhoz, a 08857-es cikkszámon. A gyári útmutató szerint nem is bonyolult a beépítésük, ha kell nyom nélkül kivehetők a kocsikból, így uccu neki, belevágtam.

A vagonokról csak le kell kapni a tetőt, amit 6 apró fülecske tart a helyén, körömmel megemelve könnyen engednek. Mondjuk ezt a fajta bepattintós, összepattintós világot utálom, minden egyes szétszedési művelet előtt ajánlatos imádkozni, hogy ne törjön le egy fül sem.

De ezúttal valóban könnyen lejött a tető, és alatta feltárult a világítás helye. A kocsiszekrényben a panel végeinél 2-2 áramcsatlakozás, mellettük pedig 2-2 tüske látható. Ezekre csak rá kell tenni a panelt, visszarakni a tetőt és készen vagyunk.

A tető belsejében van egy átlátszó fényvezető ami kivezeti a peron-lámpához a fényt és van két dudor ami leszorítja a panelt.

A nyitott peronú kocsiknál figyelni kell a tetőelem visszarakásakor, hogy a függőleges kapaszkodók a nekik szolgáló furatba kerüljenek, ellenkező esetben elgörbülnek, vagy akár el is törhetnek.

Tényleg egyszerű, leírni tovább tart, mint megcsinálni. A 3 vagonos szerelvény kivilágítása nem volt fél óra sem - és ebben benne volt a "munkára" való felkészülés és az elpakolás is.


A vagon gyári kerekei a pár napja írt fém kerekes cikkünkben olvasható módon középen szigeteltek, az áramszedés a tengelyvégeken történik.
A 08857-es panelről tudni kell, hogy analóg és digitális üzemben is működik, de mindig világít ahogy sínre tesszük a vagont. Sajnos nincs rajta funkciódekóder, amivel digitális üzemben kapcsolhatók lennének a LED-ek, cserébe egyszerű a beépítése, pontosan illeszkedik, szép a fénye és jól bevilágítja a teljes kocsit - na és a nyitott peronon világít a gömb lámpa is. :)