vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (698) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Fotódioráma építése - 4. rész

2020.04.18. 20:46 HOttó

avagy, Valljuk be ha füvezünk!

Ennek is eljött az ideje, valami újat tanulni, így belekóstolok a sztatikus füvezésbe.

A neten kutakodva sok tanácsot találtam a témában, például:
- vegyes hosszúságú és színű füvet szórjunk egyszerre,
- hagyjunk ki foltokat ahonnan kikopott a fű,
- hagyjunk ki foltokat és oda másik fajta/típus/szín/hosszúság legyen szórva,
- figyeljünk a méretarányhoz passzoló fűre (pl. TT-ben a 12mm-es szál 1,5 méternek felel(ne) meg),
- hígítsuk a faragasztót kicsit, kontra, ne hígítsuk a ragasztót,
- meg ki tudja még miket, amiket kitapasztaltak elődeink.
Én 2 féle füvet vettem, egy élénk zöldebb rövid szálút (2,5mm) és egy mezősebb színű hosszabbat (4mm). Illetve voltak itthon maradék hosszabb szálú tépőfüvek (amik lepotyogtak), különféle zöld szóróanyagok, amiket pl. épületekhez adnak. Azt gondoltam ez így elég lesz. Amire nem találtam infót a kutatásaim során, hogy 1-1 csomag mekkora területre elég. Így csak saját tipp alapján választottam a kisebb kiszerelésű csomagokat, végül is az egész terület nincs fél négyzetméter és annak is csak nagyjából a fele lesz füvezve. A cikk végére kiderül, hogy jól döntöttem e! Maradjanak velünk! :)

Kezdésnek, próbából a bal első sarokban egy fél gyerek-tenyérnyi helyet ragasztóztam és szórtam le, majd vártam egy napot, hogy kiderüljön a "csillogó mumus" ezúttal is kibabrál e velem, illetve hogy állnak-e a fűszálak ahogy kell. Az eredmény egy 'nem' a csillogásnak és egy 'igen' az álló fűszálaknak.

200418_1.jpg

Ha ez ilyen jól megy, akkor nyomás álljunk neki az alsó szint jobb oldalának, az út és sínek közötti résznek. Bekevertem a magam vegyes fű-koktélját a kétféle anyaggal, csak úgy saccra, ami megütötte a "remélem elég lesz" szintet, ragasztózás (én kicsit hígítottat használtam), és mehet a szórás. Ilyenkor még a fehér ragasztó nagyon domináns, kezdők nem feltétlen tudják eldönteni, vajon elegendő-e a leszórt anyag. Nyugalom, elég, azután ha mégsem, akkor ez egy silány talajú vidéket modellez, ahol még a fű sem nő. Nem kell mindenhová golfgyepet teríteni. De azért vártam itt is egy napot, mielőtt folytattam.

200418_2.jpg

Nem is lett ez olyan rossz. Persze jobb lett volna ha több a lanka, és többféle füvet veszek, de itt a fotózásra kerülő járművek lesznek a főszereplők, ne lopjuk el tőlük a showt.

Azért jó diorámán vagy modulon dolgozni, mert nem kell porszívózni. Csak felkapja az ember, lerázza a felesleget, átszitálja (mert a korábbi szórásból a zúzalék, homok is potyog) és mehet vissza a sztatikus szóróba, s már neki is lehet állni a következő résznek.

200418_3.jpg

A rézsű azért trükkös. Az ember lekeni ragasztóval, figyelni kell rá, hogy ne folyjon meg, aztán gyorsan szórni, hogy később se folyjon le a ragasztó. Ráadásul a rézsű tetejéhez kell tenni a szóró földelését, hogy felfelé álljanak a szálak, ne úgy mint a sün tüskéi, minden irányban. A füvezés hevében ez nem is mindig olyan egyértelmű ám, így itt is vannak mindenfelé meredező fűszálak (épp belekapott a szél, na).

200418_4.jpg

A földkúpok bekerültek a füvezett részek közé, illetve egyéb szóróanyagok kiszórása is megtörtént. Itt következett újabb 1 nap várakozás, hogy a fehér ragasztó eltűnjön, és feltáruljon a végleges látvány.

200418_5.jpg

Mielőtt fűszórásra kerülne sor, jobbnak láttam azt a kevés tereptárgyat leragasztani (pl. az A&S Project kerítéseket), ami egyáltalán felkerül, hogy később ne a füvön lebegjenek, és a tövükben is legyen megfelelő a növényzet, úgyis a védett sarkokat, gödröket szeretik a növények, itt tud megbújni a csírázáshoz a mag.

Összességében jó móka ez a sztatikus szórás, csak ajánlani tudom, tempósan lehet haladni vele, ha az ember kellő fajtájú és mennyiségű szóróanyagot szerez be, és persze van egy szóró készüléke. Bármilyen forma és domborzat szórható, nem függ az ember fia a különféle fűszőnyegek formáitól és formázhatóságától.

Ígértem számokat a végére. Nos én 2 x 20g sztatikus füvet vettem, és adtam még hozzá az itthon talált füvekből. Ezzel tudtam lefedni a kb. 0,25 négyzetméternyi diorámát, úgy, hogy az egyik csomagnak kb. a fele meg is maradt. Szóval 40g éppen elég egy ekkora területre.

Folyt. köv...

Szólj hozzá!

Címkék: barkács terepasztal vasuttmodell

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr5515612600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása