vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (698) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Kincs, ami nincs – de ha mégis, veszélyes lehet!

2019.07.29. 17:25 lord.sTTex

Nagyon hasznos és különleges dolog, hogy TT-s létünkre és a TILLIG-nek köszönhetően igazi klubtagok lehetünk! Ez valahogyan egy olyan jó érzés, hogy valahová tartozunk, valahol odafigyelnek ránk és ezáltal folyton egyedi lehetőségekre nyílnak kapuk. Mik is ezek a lehetőségek? Többek között például a gyűjtők vagy modellezők számára azon egyedi TT modellek sora, amiket TILLIG Club modelleknek nevezünk. Ezekhez tehát bizony nem mindenki juthat hozzá, csak azok, akik a különleges klub tagjai. Az idei klubmodellek sora is igazán érdekesre sikeredett, hiszen nagyon egyedi darabok lehetnek gyűjteményeink, azaz a fióklakók, vagy a vitrinben magamutogatók részei. Nézzünk most meg egy olyan mozdonyt, amely egy réges-régi, klasszikus darab, a BR01-es új és egyedi köntösben, mégpedig az első széria megjelenése után átmenetileg elérhetetlenné is vált, csodaszép kék gőzös, a „колонна”.

00.jpg

Először is mindenképpen fontos tisztáznunk, hogy jelen írásunkat figyelemfelkeltésként és segítségként szánjuk, semmi esetre sem a gyártót vagy a gyártmányt szeretnénk rossz színben feltüntetni, egyszerűen a modelltulajdonosok segítségére sietnénk gyorsan. Legyen hát ez amolyan tuning leírás, aki követi, saját döntésére és felelősségére tegye, garanciavesztés terhe mellett, a többiek pedig éljenek a modellezés fantáziájának.
Szóval e szépséges gőzössel előfordult, hogy egyes mozdonyok esetében a szerkocsik kasztnija elhasadt. Ezért javasoljuk, hogy mindenki alaposan vizsgálja át a nagy kékségét, és ha nála nem áll fenn a hiba, akkor esetleg megelőzheti, hogy később előjöjjön a baj. Ezen a bemutatott modellen a hiba még nem jött elő, korábbi, sérült testvérét a TILLIG teljes mértékben rögtön és korrekten cserélte, de itt is egyértelműen azonosítható volt, hogy a szerkocsi kasztnija feszül, főként hosszanti irányban. A feszülés hatását és következményét, a hasadást megelőzendő, a kasztnit eltávolítottuk a helyéről és megkerestük a probléma forrását.

A képen jól látszik a hiba egyik forrása, kék nyilakkal jelöltük azt a deformációt, amely a szélességben történő feszítést okozza. Ez könnyen megjavítható. A fekete műanyagok egyszerűen, ragasztás nélküli kúpszorítással vannak rögzítve, így a műanyag alá egy kisebb csavarhúzóval benyúlva, azok lepattinthatók. Ezek belső felén az összeépítést segítő jelölő karakterek és sorjás szerszámnyomok vannak, melyek egy pengekés segítségével lekaparhatók teljesen sima felületűre. Viszont vigyázzunk a kúpokat ne bántsuk, mert ezek rögzítik a lapot! Ugyanilyen sorja részek vannak a piros fémöntvényen, a kúpok lyukainál, ezt egy nagyobb fúrószárral, kézben forgatva eltávolíthatjuk. Ezzel ez a szélességi deformáció megszüntethető.

A következő és komolyabb probléma, az a fémöntvényen lévő hosszanti túlnyúlások, amelyek a festékvastagságokkal együtt komoly feszítő nyomást okoznak a kasztnira, amely emiatt meghasadhat. Ezeket a túlnyúlásokat is pengekéssel karcsúsíthatjuk, a képeken sötétkék karikákkal jelölt részen feltétlenül, a világoskék oválisokkal jelölt részeken ajánlatos elvégezni mindaddig, amíg már a kasztni könnyedén csúszik rá az öntvényre. Az öntvény előbb leírt sorjátlanításánál és a most tárgyalt karcsúsításánál feltétlenül figyeljünk oda, hogy a leszedett fémdarabkák egyetlen darabkája sem kerülhet bele a hajtás szerkezetébe, mert az bizony később nagyon nagy kárt okozhat!

Miután ezeket a feladatokat elvégeztük, összeépítés után láthatjuk is, hogy a műanyag lapok helyesen bepattintva a helyükre, már nem domborodnak ki és a kasztni is könnyen csúszik a helyére, semmi feszülés sem adódik. Így végül egy olyan mozdony lehet a gyűjteményünk része, amely ma már nem hasad tovább.

Természetesen a probléma valószínűleg már megszűnt, csak az első sorozatot érint(h)ette, a klubtalálkozó utáni hónaptól már egyetlen hibás darabbal sem találkoztunk, ennek ellenére az elővigyázatosság nem árt, mert a problémás darabot garanciálisan, szó nélkül kicseréli ugyan a gyártó, de kis szériás, klub modellről lévén szó, előbb-utóbb elfogynak a készletek, és nem lesz mire cserélni. 

Szólj hozzá!

Címkék: modell tillig

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr514985508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása