Ahogy az előző cikkben írtuk, az idei, jubileumi Tillig nyílt nap két helyszínen zajlott. Pirnában jártunk ismét (ahol 3 éve is), a Captrain/ITL jármű karbantartási telepen, ahol a házigazdák nagy vasparipái közé épültek be a modellvasúti asztalok, és a kapcsolódó kiállítások.
A parkolást ezúttal is az AGRO-Terminal telepén oldották meg a szervezők. Biztosan nem a véletlen műve volt, hogy AGRO-Terminal + Captrain + Ermewa festésű gabonás vagonok álltak amerre csak néztük. Igaz, a Tillig által kiadott kocsi nem pont így néz ki, mint a nagyvasútiak, de sok gyűjtemény megbecsült darabja lesz ez is. Ezúttal nem "Malactaxi", hanem egy Stadler RS1 motorvonat hordta a látogatókat a járműtelepre. Ez a motorvonat ugrott el a pirnai állomásra is, ahová a Sebnitzből vonattal útnak indulók érkeztek.
A telep lenyűgözőbb volt, mint vártuk, a korábbihoz képest még több érdekességgel várták a nagyvasúti és a modellvasúti rajongókat. A THW vagon mentési bemutatója mellett nosztalgia és modern járművek, javítás alatt álló mozdonyok, modul terepasztalok is a show részét képezték. Emellett több kis gyártó és kereskedő portékái közül is lehetett választani. Az egyik standon élő 3D nyomtatás ment, rengeteg érdeklődőt vonzva, a házigazdák teszttel kedveskedtek, a helyesen válaszolók apró ajándékokat kaptak. De, lássuk a fotókat!
Na, melyik mozdony tetejénél álltunk?
Az tippelt jól, aki Vectront válaszolt az előző kérdésre.
Nem tudjuk mi lehet a Blue Tigerekkel, de látszólag dögrováson vannak. Ennek nincsenek forgóvázai, a telep túlfelén pedig egy ennél is rosszabb állapotú, a gépterétől is megfosztott nagyvad árválkodott.
Újabb kérdésünk. Ki tudja hány autó szállító ikerkocsit rángatott a Sulzer, a gubini klub modulján?
A helyes válasz: 21. Kocsinként 8 pickup, az annyi mint... ... nagyon sok. :)
Egy másik asztalon klassz ipartelepet láttunk, természetesen Captrain vasakkal.
Kis-krokodil nagy becsben tartva. A gépre fel is lehetett mászni, ahogy több másikra is, mint pl. a kis rendező gépükre, a Rudi névre keresztelt ASF-re, de akár a Vectronon/ban is lehetett barangolni.
Ahogy Sebnitzben, úgy itt is nagy hangsúlyt helyeztek a vendégek etetésére és itatására, a 30 fokos hőségben szépen fogyott a sör. Fél három táján kezdtek gyülekezni a felhők, amikből később hatalmas felhőszakadás - és jégeső :( - csapott le, csaknem elmosva ezt a remek napot.
Mit csinál az egyszeri TT modellező a nyílt nap utáni napon? Következő cikkünkből ez is kiderül majd.
Folyt. köv...