Elérkezett hát a nyílt nap reggele. Bőséges reggeli után indultunk az egész napos programra. A délelőttöt a Tillig gyárban, a délutánt a pirnai ITL-Captrain telepen terveztük tölteni. Szerencsénk volt, az időjárás előrejelzés ismét tévedett, gyönyörű napos időben indult túránk.
A gyárban a szokásos akciós vásár, a Tillig-TT-Club workshopja, a fröccsöntő gépekből potyogó ajándék alkatrészek (ezúttal a boroshordós vagonok hordója és H3A teherautó ponyvák), tamponozási, festési, mozdonykerék-gyártási, CAD-es modell tervezési bemutatók várták a látogatókat. A gépek alól begyűjtött autó ponyvákat a "70 éves a TT" témájú logóval látták el az emeleten, hogy az összeszerelő teremben bárki alá építhesse a teherautót is. A vitrinekben a közelgő újdonságok készültségi fokait tekinthettük meg.
A TT múzeumban a vasút és a hajózás tematikus kiállítása vitt változatosságot a szokásos tárlatokba.
Hamar végeztünk, mindenki sejtette, hogy a nagyobb dobás Pirnában vár bennünket az idén. A második helyszínre autóval és tömegközlekedéssel hordták a modellezőket. Aki ez utóbbit választotta, azt nosztalgia Ikarus (280-as) vitte a sebnitzi vasútállomásra, hogy onnan a VVO Desirójával jussanak Pirnába. Az autósok a kijelölt parkolóból pár euróért egy LVT-vel közelíthették meg a Captrain telepet.
Pár perces utazásunk végén feltárult a járműtelep szédületes mozdonykínálata. A hátsó bejáratnál egy ASF (kinek a keresztségben a Rudi név jutott), BR102, néhány villany Traxx (BR185), BR293 (BR110), egy kibelezett BR106 vártak ránk. A patyolat tiszta csarnokban egy Dispolok-ITL BR152 ácsorgott egy BR106 dízellel és az E77 villannyal egy vágányon. A sokadiknak látott Traxx (dízel BR285) forgózsámolyai nélkül emelkedett a sokadalom fölé, mellette egy null-kilométeres Vectron és egy látszó motorú BR111 pózolt.
A nagyvasak között terepasztalok, és modellgyártók standjai kerültek felállításra, illetve az el nem takart részeken dízelmotorokat, egyéb alkatrészeket láthattunk. A Tillig terepasztalán mi más, mint egy Captrain mozdony rótta a köröket, néhány, kereskedelmi forgalomban még nem kapható modern gáz-szállító tartálykocsival.
A csarnok túloldalán, a telep közúti bejárata felől állt a színpad, a szokásos szerencsekerékkel és itt zajlottak a modell árverések is. A színpad mögött sorakozott a többi mozdony, BR89, BR52, BR118, V240, BR105, még egy BR106, egy Class66-os, Blue Tiger álltak sorfalat, egy-két teher és személykocsi társaságában. És néhány kivétellel mindenre fel lehetett mászni!
A Captrain Blue Tigere megjelenik ősszel a Tillig gondozásában, különkiadásként.
A telep bejáratát egy zöld BR118 és egy KöfII őrzik, sajnos már csak szoborként kiállítva.
A csarnok nagyvasút felőli oldalán pár euróért cserébe egy dízel Traxxal lehetett megtenni pár száz métert, a vezér mellől figyelve a pályát és nyomkodva a kürtöt (ez utóbbi lehetőségével mindenki élt is, aki feljutott). A nagyvasúton eközben a legváltozatosabb szerelvények húztak el mellettünk. Metrans konténervonat, Captrain tehervonat, BR145 vontatta személyvonat, Knédlinyomóval továbbított cseh gyorsvonat, hogy csak párat említsek.
A megfáradt látogató hűs sörrel, grillezett kolbásszal, édességgel tömhette magát a sátor alatt, miközben a színpadról a Kaktus Disko szolgáltatta a zenét.
Összességében igen jó rendezvényt hoztak össze a szervezők, még a hirtelen jött zivatar sem vette kedvét senkinek, amíg esett, a csarnokban töltötték az időt a vendégek. Hazafelé ismét malactaxira szálltunk, hogy a parkolóban eljátszhassunk egy kicsit a hídmérleggel, csoportosan, egyénileg, autókkal méreckedve - de ez már nem volt a hivatalos program része, csak a szorgalmi feladat, levezetésként a távozás előtt.
Két Focus 5 főnyi utassal, és némi vásárfiával ennyit nyomott a mérlegen.
Folyt. köv...