Idén ünnepli a 25. évfordulóját a Tillig Modellbahnen GmbH. Ebből az apropóból az idei nyílt nap kicsit más volt, mint a korábbiak, több látnivalóval, két helyszínen várták a TT és persze a H0 rajongókat, hiszen ebben a két méretben készít modelleket a sebnitzi gyártó. Egyúttal a Tillig-TT-Club tagok találkozója is lezajlott, ami java részben a különkiadású klubmodellek átvételében és a Workshop mozdonyok összerakásában merült ki.
Kirándulásunkat Sebnitzben kezdtük. Nyitás után negyed órával már csak nagy szerencsével lehetett parkolót találni, ez már előre jelezte, hogy sokan lesznek. Azután a gyárkapun belépve már láttuk is a tömeget, minden attrakcióhoz hosszú sorok kígyóztak.


Első utunk az alkalomra megjelent különkiadásokért vezetett, ennyi ember láttán félő volt, hogy hamar elkapkodják.
Az akciós sátorba meg sem próbáltunk bejutni, a délelőtt folyamán egyre csak nőtt a sorban állók száma. Letudtuk a kötelező köreinket, köszöntünk annak a pár dolgozónak, akik a munkánkat segítik nap, mint nap. Azután irány a gyári körtúra, felkapni egy Donnerbüchse kasznit a fröccsöntő gép alól, hogy az emeleten rátamponozzák a jubileumi feliratokat. Átlagos kocsi volt az idei ajándék, így ezúttal eltekintettünk a készre szerelésétől, majd otthon... A múzeum részlegen a 25 évnek állítottak emléket egy fotó kiállítással, megtekinthetők voltak az épületbe költözés, a felújítás, a jelentős események, mint pl. a 2010-es árvíz fotói.
A számunkra legizgalmasabb dolgok a fröccsöntő gépek terme után következtek, ahol az újdonságok aktuális állapotait szoktuk látni. Most igazán meglepő dolgok fogadtak, számos olyan újdonságot láthattunk, ami a következő években kerül kiadásra, de eddig nem publikáltak róluk semmit. Fussuk át most ezeket!

2019-es Tillig-TT-Club szettben jelennek meg még a nyáron az Umbau wagenek, elsőként 6. korszakos DB-Bahnbau festéssel, hogy azután hamarosan a polgári változatok kövessék majd.

Októberben jelenik meg a Tillig-TT-Club tagok idei grátisz modellje, egy folyékony gáz szállító kocsi.

Handmuster állapotban van az olasz típusú, sátortetős fedett kocsi. Először az idei őszi újdonság katalógusban láthatjuk majd viszont.

Gondoljuk, mindenki emlékszik a régi klasszikus szürke fedett start kivitelű teherkocsira. Megújultan - ami első sorban az alvázra és futóműre vonatkozik - jelenik meg ő is nemsokára.

Az E kocsik népszerűsége és az NDK nosztalgia töretlen a TT gyűjtők körében, ezért hamarosan (tervek szerint már jövőre) bővül a két tengelyes nyitott kocsik palettája.

Eljött az idő, hogy a vasuTTmodell után a Tillig is előrukkoljon a nyitható fedeles kocsikkal :). Több variációban, fékházzal, eltérő ajtókkal 2 év múlva találkozhatunk majd velük.

Tavaly nyárra ígérték, aztán eltolták idén nyárra a töltéses angol váltó kiadását. Látszik, hogy készül a dolog, de szerintünk ebből a nyáron még nem lesz piaci termék. Bárcsak tévednénk!
Fotónk ugyan nincs róla, de a közeljövő újdonságai lesznek még a megújuló BR250 villamos mozdony, és az UIC 4,5 méteres vasúti teherkocsi modelljének alváza, ami több kocsi alatt is fut.
Délután, a pirnai kitérő után bejutottunk az akciós sátorba. Korábban több honfitársunk is említette, hogy az idei felhozatal gyenge, de volt aki talált olyan dolgot, amiért jött. A kínálat megítélés szubjektív volt tehát, de abban azért volt egyetértés, hogy az árak igencsak emelkedtek a korábbiakhoz képest.
Következő cikkünkben a pirnai kitérőről is írunk, a rendezvény másik helyszínéről, a Captrain/ITL telepről is hoztunk jó pár fotót.
Folyt. köv...