Mostanság úgy érezzük, hogy évről évre egyre több freelance (az igazihoz csak nagyon nagy jóindulattal hasonlító) modellt ad ki a Tillig. Ez igencsak megosztja a TT-s tábort, de a dolog működik, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az ilyen modellekre leadott rendelések nagy száma. Az általa működtetett Tillig-TT-Clubban sincs ez máshogy, sőt, saját vasúttársaságként is megjelenik a klub, D-TTC jelöléssel (bár ez inkább fantázia, mint freelance kategória). Ezek a modellek messziről felismerhetők ezüst felépítményükről, a club logójáról, és a szlogenjükről, ami "Der Club der idealen Spur". Tavaly egy BR112 "Silberne Lady" villamos mozdonyt állomásítottak a társasághoz és egy Fcs típusú önürítős (koporsós) kocsit (2012-ben már megjelent hasonló, egy Tds, fedeles kocsi). De jelent meg 2012-ben dízel Traxx (501198 cikkszámmal), 2016-ban cement siló kocsi (501699 cikkszámmal), vagy 2013-ban négy tengelyes tartálykocsi (501944 cikkszámmal), hogy csak párat említsünk. Az idén újabb vagonnal gyarapodhat a fantázia vagonpark, ezúttal egy REKO személykocsival.
A TTC sorba jól belepasszol a gyár által szervezett, különféle témájú műhely gyakorlatok (workshopok) résztvevőinek készített, "attraktív Tillig designnal" ellátott két tengelyes szegecselt tartálykocsi. Igazi gyűjtői darab, nem sok készült belőle.
