Már korábban terveztem, hogy az ipartelepi modulra építek térvilágítást, készítettem is két lámpaoszlopot (a gyártásról itt és itt írtam). A modul háttérkulisszáját is úgy készítettem el, hogy legyenek fali világítótestek, amikre az ES-Pecky fali lámpáit használtam. A zsolnai modultalálkozón Bélá állomáson látott kivilágítás hatására, hogy egy kedvenc szófordulatunkkal éljek, felpörögtek az események és újabb lámpa oszlopokat gyártottam.
Ezután a modulokon kijelöltem (volna) az oszlopok helyét. Sajnos a magasrakodó mellett nem volt elég hely, itt vissza kellett bontani a füvezést és kiszélesíteni a vágány melletti területet. Szerencse, hogy tépőfüvet használtam, nem szórtat, így csak pár helyen kellett a ragasztást kivágni, és máris felszedhető lett a fűszőnyeg. A beton-placc szélesítésére hígított faragasztót és fűrészport kevertem össze, ezt kentem a rézsűre egy spaklival.
Ezt követően kifúrtam a lámpák helyét, és lefestettem az új "betoncsíkot". A lámpa oszlopok kényelmetlenné teszik a modul használatát, óvatosnak kell lenni, hogy nyúlkáláskor ne törjem el, és a 7.5cm magasságuk is sok a szállításhoz. Ezért feldarabolt IC foglalat darabjait ragasztottam a furatba, ebbe lehet az oszlopokat beleállítani ha kellenek. Szállításkor külön dobozban utaznak, így védve őket a sérülésektől.
Hiányzott még a telep kerítése, legalábbis részben. Szerencsére rátaláltunk a lengyel A&S Projekt csapatra, akik remek beton kerítéseket lézervágnak, elfogadható áron. Sőt, a nyáron újabb, szögesdrótos verziók is megjelentek, ezekkel már változatos, jól kinéző kerítés húzható a telep szélére. A beton elemek festetlenek, a hordozó kartonról való leválasztás után az élekről a lézeres vágás miatti kormot le kell törölni. Ezután jöhetett a festés és az összeragasztás (egyes elemeknél fordított sorrendben). A fix rögzítéshez néhány helyen 0,8-as acélszálat építettem be a beton oszlopokba, ezekkel a kerítés beszúrható a talaj hab anyagába, beragasztva pedig jól helyén tartják a hosszú, egyenes papírcsíkokat. (Erről külön cikk is megjelent már itt a blogban.)
Éles szemű megfigyelők, akik látták már többször a modult, észrevehettek még valamit. Bepiszkolódott a rakodó terület. Ez részben azért történt, mert unszolást kaptam egy tagtárstól (=összekente a felét). De valóban jobban néz így ki, így pasztellkréta port sepregettem végig a "túl világos" beton placcon. Puha szálú vastag ecsetet használtam, és a terület használatának megfelelő irányba húzva azt, terelgettem a mikrométer nagyságú szemcséket. Például a magasrakodó sarkára alig jutott, erre általában nem járnak a targoncák, így itt egy kis ívet képeztem a keréknyomoknak. A felhajtó is koszosabb, itt több minden leesik a földre a rámpára fel vagy az onnan lehajtáskor. Fekete és barna pasztellt használtam, így nem egyforma mindenhol a kosz.
És végül nézzük meg éjszaka hogyan szuperálnak a lámpák.
Jó éjt :)