A 2015-ös Tillig-TT-Club modellek közül a mozdonyokat és a személykocsikat már megismertük, következzenek a teherjárművek. Szándékosan írtam járműveket, ugyanis van közöttük közúti is, kezdjük is ezzel.
2014-ben jelentette be (és meg) a Herpa a Framo kisteherautókat, melyek igen népszerűek voltak a korabeli NDK-ban a Barkasok előtt. A Tillig a TT méretet megalapozó gyártó, Zeuke TT Bahnen logójával díszített teherautót ad ki a klubtagoknak.
Két érdekes rakománnyal megpakolt lapos teherkocsi is kiadásra kerül. A DRG festésében pompázó rakoncás kocsin egy cséplőgép lesz a rakomány, mely a JANO modellgyár terméke. A modell több ok miatt került a kínálatba: egyrészt a gyűjtők körében korábban is népszerű DRG korszak, másrészt a gyártói célként megjelölt mezőgazdasági témák kiadása volt az indok. A cséplőgép, mint múzeumi tárgy is jól mutat, így a modernebb korokat modellezők számára is érdekes lehet.
A másik alacsony oldalú teherkocsi is mezőgazdasághoz köthető rakományokat szállít, mégpedig 2db RS02 típusú, 1949-52 között gyártott, kis teljesítményű traktort. Pontosabban két szürke takaró ponyvával megformázott traktort, melyeknek csak a fekete kerekei látszódnak. A traktor imitációk is a JANO termékei. De hogy az X kocsi ne legyen a szokásos forma, ezúttal fékállással kerül majd kiadásra, ilyen eddig nem volt még.
A tavaly megkezdett tűzoltó vonat téma folytatódik a Junior modellek terén, 2015-ben egy két tengelyes víz szállító tartálykocsi kerül kiadásra. A Junior tagok grátisz modellként, a felnőttek exclusive megvásárolható modellként juthatnak hozzá.
A végére hagytam a grátiszmodellt. Tavaly nagy felzördülés volt a grátiszmodell szavazás után, sokak nemtetszésüket fejezték ki, hogy a zöld bauzug csapófedeles kocsi nyert. Ezután a gyártó megváltoztatta a grátiszmodellek kiadásának menetét, és előre meghatároz egy korszakot és vasúttársaságot, ehhez ajánl majd vagont. Bár tavaly még azt gondolták, 2015-ben 5-6. korszakos DBAG modell lesz az ajándék, ez mostanra megváltozott DRG-re, mivel utoljára 2007-ben volt DRG modell a grátisz, és hogy igazán "nagyot szóljon" ez a modell, legyen egy formaújdonság. Természetesen, mint a többi régebbi festéssel bíró járműnél, most is igaz, hogy mint múzeumi (nosztalgia) kocsi modernebb korokban is közlekedhet. Így került a képbe az emelt oldalú (valóságban 180cm) két tengelyes, fékbódés, oldalanként 2-2 pár lemezajtós, lécezett oldalú, nyitott Omu36 tehervagon. A vagont a nagyvasúton ömlesztett áruk, jellemzően szén és koksz szállítására használták.
A gyártó idén is azt kéri a jelenlegi klubtagoktól, hogy ha megtetszett nekik valami, akkor vásárlási szándékukat jelezzék október végéig, hogy tervezni tudják a gyártási mennyiségeket. Aki pedig nem klubtag, de szeretne az elmúlt két cikkben megismertetett modellek némelyikének (vagy mindegyikének) gazdája lenni, az ne habozzon, a tagság lehetősége bárki előtt nyitva áll. Most is, mint a korábbi években, minden klubtagtól várjuk, és gyűjtjük az előzetes igényeket és továbbítjuk a Tillignek.