Bár nem kifejezetten TT gyártó a német BRAWA, mindig érdeklődéssel várom az újdonságaikat, mert szlogenjükhöz hűen (Liebe zum Detail - Odafigyelés a részletekre), kimagasló részletességű modelleket alkotnak. Igen, ez már alkotás, nem gyártás. A 100 oldalas újdonság katalógusban rengeteg formaújdonság modellt sorakoztatnak 0, H0 és N méretben. |
A 0-s gyűjtők a sörös tartályokat szállító pőrekocsinak örülhetnek, a H0-sok a BR57 gőzös, V100 dízel, és a TRAXX villany és dízel mozdonyok számos változatait várhatják, de érkezik nekik egy dízel motorvonat is. H0 gördülő állományból kiemelhetők a Modwagen személykocsi modellek, a kis konténeres Lgs kocsik, a 4 tengelyes pőrék és az eltolható oldalú teherkocsik modelljei (egyre modernebb dolgokkal jelentkezik a Brawa). A korábban kiadott, jellemzően 3. korszakos vagy korábbi modellek közül sok új festési variációt ígérnek. Az N méret szerelmesei is sok érdekességet gyűjthetnek össze, E44 villamos mozdonyt, LVT motorvonatot, emeletes személykocsikat, Schlieren kocsikat rejt a katalógus vége formaújdonságként, festési variációban pedig itt is jönnek a régebbi modellek.
A BRAWA újdonságlapja, ami már magában egy exclusive kiadvány benyomását kelti, letölthető innen, klikk ide.
Másik nagy kedvencem a nem TT gyártók közül a Bemo, főként az általuk gyártott svájci keskeny nyomtávú (H0m - 12mm ez is) modellek miatt. Ezért is lelkesültem fel, mikor a Lorenz pár éve bejelentette svájci programját, amiből aztán nem lett semmi. |
Hagyományosan erős a svájci vasúti felhozatal náluk, de az RHB, az FO és a többi regionális társaság mellett újabban egyre több német "kisvasút" járművének kiadását is a zászlajukra tűzték, sőt idén talán kiadják sok-sok elcsúsztatás után a Gyermekvasút Mk45-ös dízelét is. A 0-s méretet ők sem hagyhatják érintetlenül, ahogy egyre több gyártó száll be ebbe a méretbe, 0m méretű teherkocsijaik és tolatómozdonyuk egy külön kis katalógusban kaptak helyet.
A BEMO újdonságlapjai letölthetők innen, klikk ide.