MéreTTársunk, JJózsi megosztotta velünk tapasztalatait, észrevételeit az MMS által kiadott 520-as gőzösről. Sőt ő maga tovább is alakította a mozdonyt, hogy még élethűbb gépe legyen. Idézek tőle pár gondolatot:
"A füstszekrény ajtaja rögtön leesett és az egyik ajtócsap rögtön letörött. Szerencsére megtaláltam és Ferrobonddal csodát műveltem. Matt feketével szinte láthatatlan a javítás. A felrakható kiegészítőkről is szeretnék néhány észrevételt tenni! Az MMS nem tudta, hogy az 520-on elöl nem volt teli hókotró!! Így fogtam a szerkocsira szerelendőt és előre ragasztottam. A duggattyúvédő még éppen nem akadályozza az első futókerék mozgását. A legszűkebb dilikört is hibanélkül vitte. Igaz hozzáér, de nem látszik hogy feszítené, vagy ledobná a kereket. Az eredetin ott a két fehérre festett kapaszkodó. A modellen ilyen nincs. Bár nehéz is lenne felszerelni, mivel a lámpák kijjebb vannak és nagyobbak is mint arányosan lenniük kellene. A sárga fényük kicsit sem valósághű. Szerintem fehéren világítva is jobban nézne ki. Azért felragasztottam a két kapaszkodót és lefestettem fehérre. Valamint fehérek lettek az ütköző tányérok is. A kerékabroncsokat is átfestettem mégegyszer, mert kopottasnak és halványnak tűnt a színük. Így már jobban 520.034-es. Arra gondoltam, hogy a teli kotróból a szerkocsira kivágom a hókotrókat. A profil jónak tűnik. Ja és ha megvágtam a fékcsöveket, elöl simán elmegy alattuk a kuplung. Hátra tényleg nem lehet felrakni, hacsak nem vitrinbe szánjuk gépünket.
A legnagyobb gázt a füstszekrényajtó rögzítésénél látom. Ha pedig összevetjük a gyári 52-sel, azért igencsak sok pozitívumot lehet írni a mi kis modellünkről. TT-ben nagyszériában nem is láttam hozzá fogható ilyen igényes és részletgazdag modellt. Rövidesen bekerül a készülő vitrinbe és a bobozban való sínylődést már el is felejthetjük. Talán sietni kellett a piacra dobással azért lett egy kicsit "lapátolva" a sorozat. A Tillig I profilú sínén még nekem sem volt alkalmam megjáratni, így még rejtély hogy fogja vinni a szűk ívet." ... "Piszkosul büszke vagyok a gépre!!"
Majd szó - szót követett és jött egy újabb email:
"Sajnos meg kell, hogy kövessem a Tillig/MMS csapatot! Egy kicsit. Ugyanis a R286 ívben sem akadályozza a fékcső a szerkocsi kuplungjának a mozgását. A legvégső kitérésben éppen hozzáér és "ennyi". Gyötört a kíváncsiság, ezért próbáltam ki. Azt nem tudom, hogy tudatosan helyezték így el a tömlőket vagy véletlen, de akár így akár úgy működik!! Kár hogy elöl ez csak akkor igaz, ha nem szereljük fel a kuplungot. Ezzel elveszik a "vontatás" varázsa. Gyakorlatilag az összes "kütyü" ízlés szerint büntetlenül felszerelhető. No azért a teli tolólapot felejtsük el. Még egy észrevétel a modellről, ami az előző írásomból kimaradt. Sajnos a kazánajtót nem sikerült középre tenniük! Valamikor majd megpróbálkozok a korrekciójával, de egyenlőre még nem tudom hogyan fogjak hozzá!!"
JJózsi 520-asáról készült fotók megtekinthetők az alábbi képre kattintva.
JJózsi MÁV 520-as gőzöse, amit az MMS-sel közösen épített :)