vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (61) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (140) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (104) digisound (2) digitális (9) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (128) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (75) hétfői kép (733) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (29) hot news (186) igra (47) kalomodell (7) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (4) kiállítás (57) kifutó modell (14) kisszéria (18) kres (46) kühn (112) különkiadás (9) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (6) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (366) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (121) mtb (66) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (4) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (208) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (21) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (97) rothe top technik (1) saxonia (2) schirmer (70) sd-modell (1) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (655) tillig club (48) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (2) uhlenbrock (3) újdonság (536) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (217) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

MÁV 520-as ismét

2008.12.30. 19:58 HOttó

MéreTTársunk, JJózsi megosztotta velünk tapasztalatait, észrevételeit az MMS által kiadott 520-as gőzösről. Sőt ő maga tovább is alakította a mozdonyt, hogy még élethűbb gépe legyen. Idézek tőle pár gondolatot:

"A füstszekrény ajtaja rögtön leesett és az egyik ajtócsap rögtön letörött. Szerencsére megtaláltam és Ferrobonddal csodát műveltem. Matt feketével szinte láthatatlan a javítás. A felrakható kiegészítőkről is szeretnék néhány észrevételt tenni! Az MMS nem tudta, hogy az 520-on elöl nem volt teli hókotró!! Így fogtam a szerkocsira szerelendőt és előre ragasztottam. A duggattyúvédő még éppen nem akadályozza az első futókerék mozgását. A legszűkebb dilikört is hibanélkül vitte. Igaz hozzáér, de nem látszik hogy feszítené, vagy ledobná a kereket. Az eredetin ott a két fehérre festett kapaszkodó. A modellen ilyen nincs. Bár nehéz is lenne felszerelni, mivel a lámpák kijjebb vannak és nagyobbak is mint arányosan lenniük kellene. A sárga fényük kicsit sem valósághű. Szerintem fehéren világítva is jobban nézne ki. Azért felragasztottam a két kapaszkodót és lefestettem fehérre. Valamint fehérek lettek az ütköző tányérok is. A kerékabroncsokat is átfestettem mégegyszer, mert kopottasnak és halványnak tűnt a színük. Így már jobban 520.034-es. Arra gondoltam, hogy a teli kotróból a szerkocsira kivágom a hókotrókat. A profil jónak tűnik. Ja és ha megvágtam a fékcsöveket, elöl simán elmegy alattuk a kuplung. Hátra tényleg nem lehet felrakni, hacsak nem vitrinbe szánjuk gépünket.

A legnagyobb gázt a füstszekrényajtó rögzítésénél látom. Ha pedig összevetjük a gyári 52-sel, azért igencsak sok pozitívumot lehet írni a mi kis modellünkről. TT-ben nagyszériában nem is láttam hozzá fogható ilyen igényes és részletgazdag modellt. Rövidesen bekerül a készülő vitrinbe és a bobozban való sínylődést már el is felejthetjük. Talán sietni kellett a piacra dobással azért lett egy kicsit "lapátolva" a sorozat. A Tillig I profilú sínén még nekem sem volt alkalmam megjáratni, így még rejtély hogy fogja vinni a szűk ívet." ... "Piszkosul büszke vagyok a gépre!!"

Majd szó - szót követett és jött egy újabb email:

"Sajnos meg kell, hogy kövessem a Tillig/MMS csapatot! Egy kicsit. Ugyanis a R286 ívben sem akadályozza a  fékcső a szerkocsi kuplungjának a mozgását.  A legvégső kitérésben éppen hozzáér és "ennyi".  Gyötört a kíváncsiság, ezért próbáltam ki. Azt nem tudom, hogy tudatosan helyezték így el a tömlőket vagy véletlen, de akár így akár úgy működik!! Kár hogy elöl ez csak akkor igaz, ha nem szereljük fel a kuplungot. Ezzel elveszik a "vontatás" varázsa. Gyakorlatilag az összes "kütyü"  ízlés szerint büntetlenül felszerelhető. No azért a teli tolólapot felejtsük el. Még egy észrevétel a modellről, ami az előző írásomból kimaradt. Sajnos a kazánajtót nem sikerült középre tenniük! Valamikor majd megpróbálkozok a korrekciójával, de egyenlőre még nem tudom hogyan fogjak hozzá!!"

JJózsi 520-asáról készült fotók megtekinthetők az alábbi képre kattintva.

 JJózsi MÁV 520-as gőzöse, amit az MMS-sel közösen épített :)

3 komment

Címkék: vélemény modell barkács

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr10849174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szoz 2008.12.31. 19:26:15

Ígéretemmel ellentétben mégis beszereztem egyet, nem hagyott nyugodni a dolog. Eddigi legdrágább mozdonyom nagyon tetszik. Viszont van bennem egy kis félelem, ami nem tűnik alaptalannak. Arról van szó, hogy nagy része fémöntvény, spiáter. Ahhoz képest, hogy egyszer vettem ki a dobozából, már látszik rajta - igaz, még nagyon apró mértékben - a Matchbox-effektus. Akinek gyermekkorában volt fém kisautója, és nem felnőttként féltette vitrinben, az tudja mire gondolok. Végülis a fekete korrekten javítható, de talán egy vékony réteg selyemfényű lakkozás nem ártana... Tökéletességre törekvő vállalkozó kedvűeknek egy apróság: a 034-es azon kevés MÁV 520-asok közé tartozik, melynek első futótengelye küllős kerékpárokkal van szerelve.

szoz 2008.12.31. 19:30:29

Elnézést, az előző hozzászólásom utolsó mondatában indokolatlan a többesszám, természetesen egyetlen küllős kerékpárról van szó!

stoti · http://mozgasserult.blog.hu 2009.01.06. 20:07:20

Akkor úgy látszik az a probléma, hogy a súlypont felül van azt kiküszöbölték az alumínium öntvénnyel. A festék pedig kopni fog róla rendesen, úgy mint a BR-56 osokról. Nekem az ára nagyon nem tetszik, de hát ez nem TILLIG.
süti beállítások módosítása