vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (101) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (74) hétfői kép (699) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (25) hot news (185) igra (34) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (203) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (21) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (90) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (642) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

ABbmot hangosítása és felkütyüzése

2021.05.22. 19:16 HOttó

Az ABbmot motorkocsi szélvédőjére kell a rács, ez nem kérdés. Épp csak arra vártam a felszereléssel, amikor is a hangdekóder belekerül a masinába, hogy egy füst alatt végezzem el a tuningot.

Első lépés szétpattintani a kasznit, ez már rutinból megy. A tartozékos zacsiban bőségesen találunk a felszerelendő alkatrészekből, szélvédő rácsból, a hajtott forgóvázra kerülő létrákból és a kürtökből többlet is van. A maratott és festett réz rácsot úgy vágtam le a keretről, hogy a rögzítőfülei a lehető leghosszabbak maradjanak, így azok kellő mélységben belemennek a furatokba. Egy tűhegynyi cseppecske faragasztót tettem a fülekre, úgy kerültek a helyükre. A faragaszató kellően rögzíti őket, de ha hibázok, vagy megfolyik, akkor nyom nélkül letörölhető. (Alátétként az A3-as vágólapot használtam.)

1.jpg

Az először felrakott rács kicsit nyomott lett - élethűbb így :)

Sajnos a modell menetfényei eléggé felvilágítanak a vezető asztalhoz, pedig fekete lakkfilccel kihúztam az ablakok éleit a LED-ek környékén, és a felrakott rács sem csökkenti érdemben ezt a rossz hatást. Bár, menetiránynak előre ez nem olyan rossz, mintha a vezér olvasólámpája világítana, hátul, a vörös zárfénynél már nem lehet kimagyarázni a dolgot.

2.jpg

A forgózsámolyokra kerülő létráknak elég nagy furata van, ide nagyobb csepp ragasztó került.

A kürt felszerelését elengedtem. Ki kellett volna fúrni hozzá a tetőt és meglehetősen sérülékeny pontja lenne a modellnek játék közben. Kürt ugyan nincs a gépen, de kürtölni rövidesen tud majd!

A Digitools hangdekóder beépítéséhez kitekertem az 5 csavart ami a NYÁK panelt tartja, de a vezetékek elég jól a helyén tartják az elektronikát, nem kell attól félni, hogy széthullik az egész. Figyelem, visszaszereléskor az öntvénybe a metrikus csavarok kerülnek, míg az elválasztófal tetejébe a "facsavar". A hangszóró csatlakoztatására két forrasztási pont szolgál. A Digitoolstól úgy kapjuk a hangszórót, hogy a rajta lévő vezeték bőségesen elegendő, ha azt a dupla ajtós feljáróhoz az előtérbe helyezzük. Fölötte van egy furat az alaplapon, azon átbújtatva a vezetéket, biztos nem lesz útban semminek. A speakeren lévő hangdobozt kétoldalas ragasztóval rögzítettem a padlóhoz.
Ha a menetfényeket és a beltér világítását külön akarjuk kapcsolni, akkor az F0 ponton meg kell szakítani a rövidzárat az alaplapon. Trükkös annyiból, hogy alig észrevehető, nem a legközelebbi helyen van a két forrpont összekötve, hanem egy U formájú "kerülővel", ráadásul le is van festve, mint a többi vezeték. Ezután az F5 ponton össze kell forrasztani a két kis kontaktust. A modellhez mellékelt rajz pontosan mutatja az F0 és az F5 kontaktusok helyét. Ha ezekkel megvagyunk bedughatjuk a dekódert a vakdugó helyére, a "plafonban" lévő csatlakozóba, a modell mehet is a próbapályára (vagy próbapadra), hogy a 20 féle fény- és hangeffektet ki tudjuk próbálni.

3.jpg

Nem vészes, hogy belóg az utastérbe a dekóder, csak a modell mellé fekve láthatjuk.

Ami nekem külön is tetszik, a menetfények lekapcsolásakor, vagy irányváltáskor szépen elhalványul a fény, nem csak hirtelen elsötétül. De az egyszerű hangerő szabályozás is jópont a Digisound dekódernek.

  • F0: alap világítás (menetfény előre)
  • F1: motor hang be/ki kapcsolás
  • F2: kürt
  • F3: duda
  • F4: vörös fény engedély
  • F5: fénytompítás (nagyon jól néz ki, és nem süti ki a szemünket a LED fénye)
  • F6: tolató mód
  • F7: rövid kürt
  • F8: rövid duda
  • F9: hangerő állítás 2 lépésben
  • F10: utastér világítás (ha elvégezzük a fentebb írt F0-F5 rövidrezárás cseréjét)
  • F11: vezetőfülke világítás H0-ban, TT-ben nincs
  • F12: ívben haladás, síncsikorgás
  • F13: ajtó
  • F14: levegő fújás
  • F15: fék oldás
  • F16: kalauz síp
  • F17: rövid csikorgás
  • F18: állomási bemondás ("MÁV szignál + Személyvonat indul az 1. vágányról, a vágány mellett kérjük vigyázzanak.")
  • F19: állomás 2 ("MÁV szignál + Személyvonat indul a 2. vágányról, a vágány mellett kérjük vigyázzanak.")
  • F20: állomás 3 ("A 3. vágányon tolatást végeznek, a vágány mellett kérjük vigyázzanak.")

A Digitools Youtube csatornáján egy 5 perces videóban be is mutatják a dekóder és a hangfájl lehetőségeit, a H0 modellváltozatnál (PluX22), ez a TT (PluX16) modellnél, ahogy olvasható a listában, csak minimálisan tér el.

Nagyon jó összességében a hanghatás, tisztán szólnak az állomási bemondások és a kürtök, sípok is. Már nagyon várom a következő modulozást, amikor rendesen meg tudom futtatni majd járgányt.

Szólj hozzá!

Címkék: barkács digitális mtb digitools digisound

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr3116568692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása