Az ABbmot motorkocsi szélvédőjére kell a rács, ez nem kérdés. Épp csak arra vártam a felszereléssel, amikor is a hangdekóder belekerül a masinába, hogy egy füst alatt végezzem el a tuningot.
Első lépés szétpattintani a kasznit, ez már rutinból megy. A tartozékos zacsiban bőségesen találunk a felszerelendő alkatrészekből, szélvédő rácsból, a hajtott forgóvázra kerülő létrákból és a kürtökből többlet is van. A maratott és festett réz rácsot úgy vágtam le a keretről, hogy a rögzítőfülei a lehető leghosszabbak maradjanak, így azok kellő mélységben belemennek a furatokba. Egy tűhegynyi cseppecske faragasztót tettem a fülekre, úgy kerültek a helyükre. A faragaszató kellően rögzíti őket, de ha hibázok, vagy megfolyik, akkor nyom nélkül letörölhető. (Alátétként az A3-as vágólapot használtam.)
Az először felrakott rács kicsit nyomott lett - élethűbb így :)
Sajnos a modell menetfényei eléggé felvilágítanak a vezető asztalhoz, pedig fekete lakkfilccel kihúztam az ablakok éleit a LED-ek környékén, és a felrakott rács sem csökkenti érdemben ezt a rossz hatást. Bár, menetiránynak előre ez nem olyan rossz, mintha a vezér olvasólámpája világítana, hátul, a vörös zárfénynél már nem lehet kimagyarázni a dolgot.
A forgózsámolyokra kerülő létráknak elég nagy furata van, ide nagyobb csepp ragasztó került.
A kürt felszerelését elengedtem. Ki kellett volna fúrni hozzá a tetőt és meglehetősen sérülékeny pontja lenne a modellnek játék közben. Kürt ugyan nincs a gépen, de kürtölni rövidesen tud majd!
A Digitools hangdekóder beépítéséhez kitekertem az 5 csavart ami a NYÁK panelt tartja, de a vezetékek elég jól a helyén tartják az elektronikát, nem kell attól félni, hogy széthullik az egész. Figyelem, visszaszereléskor az öntvénybe a metrikus csavarok kerülnek, míg az elválasztófal tetejébe a "facsavar". A hangszóró csatlakoztatására két forrasztási pont szolgál. A Digitoolstól úgy kapjuk a hangszórót, hogy a rajta lévő vezeték bőségesen elegendő, ha azt a dupla ajtós feljáróhoz az előtérbe helyezzük. Fölötte van egy furat az alaplapon, azon átbújtatva a vezetéket, biztos nem lesz útban semminek. A speakeren lévő hangdobozt kétoldalas ragasztóval rögzítettem a padlóhoz.
Ha a menetfényeket és a beltér világítását külön akarjuk kapcsolni, akkor az F0 ponton meg kell szakítani a rövidzárat az alaplapon. Trükkös annyiból, hogy alig észrevehető, nem a legközelebbi helyen van a két forrpont összekötve, hanem egy U formájú "kerülővel", ráadásul le is van festve, mint a többi vezeték. Ezután az F5 ponton össze kell forrasztani a két kis kontaktust. A modellhez mellékelt rajz pontosan mutatja az F0 és az F5 kontaktusok helyét. Ha ezekkel megvagyunk bedughatjuk a dekódert a vakdugó helyére, a "plafonban" lévő csatlakozóba, a modell mehet is a próbapályára (vagy próbapadra), hogy a 20 féle fény- és hangeffektet ki tudjuk próbálni.
Nem vészes, hogy belóg az utastérbe a dekóder, csak a modell mellé fekve láthatjuk.
Ami nekem külön is tetszik, a menetfények lekapcsolásakor, vagy irányváltáskor szépen elhalványul a fény, nem csak hirtelen elsötétül. De az egyszerű hangerő szabályozás is jópont a Digisound dekódernek.
- F0: alap világítás (menetfény előre)
- F1: motor hang be/ki kapcsolás
- F2: kürt
- F3: duda
- F4: vörös fény engedély
- F5: fénytompítás (nagyon jól néz ki, és nem süti ki a szemünket a LED fénye)
- F6: tolató mód
- F7: rövid kürt
- F8: rövid duda
- F9: hangerő állítás 2 lépésben
- F10: utastér világítás (ha elvégezzük a fentebb írt F0-F5 rövidrezárás cseréjét)
- F11: vezetőfülke világítás H0-ban, TT-ben nincs
- F12: ívben haladás, síncsikorgás
- F13: ajtó
- F14: levegő fújás
- F15: fék oldás
- F16: kalauz síp
- F17: rövid csikorgás
- F18: állomási bemondás ("MÁV szignál + Személyvonat indul az 1. vágányról, a vágány mellett kérjük vigyázzanak.")
- F19: állomás 2 ("MÁV szignál + Személyvonat indul a 2. vágányról, a vágány mellett kérjük vigyázzanak.")
- F20: állomás 3 ("A 3. vágányon tolatást végeznek, a vágány mellett kérjük vigyázzanak.")
A Digitools Youtube csatornáján egy 5 perces videóban be is mutatják a dekóder és a hangfájl lehetőségeit, a H0 modellváltozatnál (PluX22), ez a TT (PluX16) modellnél, ahogy olvasható a listában, csak minimálisan tér el.
Nagyon jó összességében a hanghatás, tisztán szólnak az állomási bemondások és a kürtök, sípok is. Már nagyon várom a következő modulozást, amikor rendesen meg tudom futtatni majd járgányt.