2014-es őszi újdonságként hirdette meg a Tillig a 01686 cikkszámú, DB-Systemtechnik kocsi szettet, mely idén februárban jelent meg. A szettben lévő vagonok érdekessége, hogy nem közforgalmú kocsikat tartalmaz, hanem üzemi célúakat, a DB AG leányvállalatának, a DB Systemtechnik GmbH-nak a kötelékében dolgoznak. A cég tevékenységi körébe tartozik mindennemű vasút-mérnöki feladat, a pálya tervezésétől az építésig és karbantartásig, illetve a gördülőállomány tesztelése, forgalmi engedélyeztetések elvégzése. A cég kötelékébe több vontatójármű (villamos és dízel mozdonyok), motorkocsik és mérőkocsik tartoznak. Aki "Bahntechnik mit Kompetenz" feliratú Taurust, vagy BR120-at lát, az az ő mozdonyukat látja.
Két eltérő kocsitípus a szettben
A Tillig szettben két "mérőkocsivá átalakított" személykocsit találunk, sajnos mivel nagy sorozatú modellekről beszélünk, az átalakítás kimerült a színterv szerinti festésben, a beltérben nem történt változás. Minden esetre a színezés nagyon jól sikerült, a nagy felirat a kocsik oldalán is ütős, úgyhogy abszolute hihető, hogy ez a szerelvény méréseket végez a modellpályákon. :)
Akár 200km/órával is vontatható
A kocsik két merőben más típust képviselnek, sőt, még a gyártójuk is eltér, mivel a Bimz típusú, oldalfolyosós Halberstadti kocsi a Modist terméke. Erre a kocsira az átfestés után is visszakerült a kocsiosztály és a dohányzást tiltó piktogram, további érdekessége, hogy részben fülkés, részben termes kialakítású. A másik, a Bim kocsi teljes egészében fülkés kialakítású. Mindkét kocsi alkalmas 200km/óra sebességre, úgyhogy elég sok pályán használhatók mérési célokra. (A DB Systemtechniknél dolgozik egyébként egy rövidke ICE is mérési célokból, ami akár a 400km/órát is elérheti egy-egy szakaszon.)
Variációk tetőszellőzőre