vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (101) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (74) hétfői kép (699) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (25) hot news (185) igra (34) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (203) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (21) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (90) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (642) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Felkapaszkod(óz)tam

2010.10.29. 20:25 HOttó

Ilyet se csináltam még eddig, de most, hogy egy Sebnitzi akciós BR218-at beszereztem, kipróbáltam a kapaszkodószerelést. Az alany a 02707 cikkszámú EP V-ös BR218 dízelgép, a mára már kifutott DBG (Deutsche Bahn Gleisbau) festésben. Az egyik oka, hogy pont őt választottam alanyul, hogy rondának találtam a sok furatot a homlokoldalakon, és a kapaszkodó nélküli mélyedést az ajtók mellett.

Először kiborítottam a kis zacsit és kiborítottam belőle a rahedli alkatrészt. De kell is a sok apróság, ajtónként 4 kapaszkodó kell, az 16. A homlok oldalakra is 4-4db, az ajtók alá fellépő, csavarkapocs 2db, csatlásfej (ha jól mondom) 2db, kémény 2db. Összesen 34db kis bizbasz. Bőven adtak még tartalék darabokat is a korlátokból.

A csatlásfej (vagy valami csatlakozó az ütköző tövében) nem lett ragasztva, örültem, hogy egyáltalán be tudtam nyomnia helyére, a többit viszont ragasztottam. Revell makettragasztót használtam. Nem vagyok vele maradéktalanul elégedett, valahogy túl nagy cseppek jöttek ki a tűből ami a tubuson van, ettől eltekintve jó választás volt. Az alkatrészek paszsoltak a furataikba, csak az ajtó körüli kapaszkodókkal voltam gondban. Ott ugyanis nem furatok vannak, csak mélyedések. A mozdony egyik felén rövidebbre vágtam a kapaszkodók szárait úgy ragasztottam a helyére. A másik oldalon a legkisebb furóval amit találtam a barkácsgépnél, átlyukasztottam a kasznit, hogy jól bele lehessen dugni a kapaszkodót. Ez az utóbbi megoldás jobbnak tűnik, ezután így fogom csinálni mindig.

Az útmutató nem volt teljesen egzakt, mert a C jelű alkatrészből volt sárga és fekete is, így magam dönthettem el, hogy hová milyet teszek. Persze hogy az eredetin nem úgy van, ahogy én döntöttem. De nem baj, nekem így jobban tetszik. :)

Előtte ...

... Utána

A nagyvas - Daniel Meyer képe a www.bahnbilder.de oldalról

Egy dologtól tartottam (féltem na), hogy felszerelve nem fogom tudni a dobozába sérülés nélkül visszarakni a gépet. Jelentem ez eddig nem okozott problémát, pedig már utazott is kicsit a táskámban a gép. Igaz, a gyári fóliába nincs most betekerve.

Összegezve a feladat nem bonyolult, bátran ajánlom mindenkinek, hogy "tüntesse el a lyukakat" a modellekről, mert sokkal szebbek lesznek a masinák! Persze csak kellő átgondolás után, a sérülékeny vagy nagyon kiálló pöcköket, amik játék közben letörhetnek, én sem tenném fel.

Szólj hozzá!

Címkék: barkács

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr552385385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása