A hétvégén Szlovákiában, a Losonc járási Gácson (Halic) vasútmodell kiállítást tartottak. Érdekes, hogy egy kb. 1600 fős település (igaz, ott van pár kilóméterre a közel 30 ezres Losonc, a másik irányban kicsit messzebb a 12 ezres Nagykűrtös) sikerre tud vinni egy ilyen rendezvényt. A tavalyi kultúrházas megmozdulás után, ahol egy három állomásos U alakú TT modulpálya volt szinte csak a látnivaló pár vitrinnel kiegészítve, az idén az iskolai tornatermek (kettő is van nekik belőle) adtak otthont a rendezvénynek. Az egyik teremben két szembe fordított U alakú, 3-3 állomásos modulpálya - TT és H0 méretekben - kapott helyet. A falakat körben számos vasúti fotó és tus rajz díszítette, a kicsiket egy H0 dilikör várta, ahol kipróbálhatták a vasútmodellezést. A másik teremben egy használt modell árus, számos vitrin, és az Igra modell asztala várta a látogatókat. A kicsit hosszú bevezető után el is érkeztünk a címben említett Igrához, és az ő új, 98m3-es TT tartálykocsijához.
A vagon típust H0-ban már évekkel ezelőtt kiadta a gyártó, idén pedig beharangozták a TT változatot, amin állítólag javítják a korábbi modellek hibáit. Eddig csak rajzok, a nagyvasúti eredetikről készült fotók szerepeltek a gyártó anyagaiban, de a kiállításon már kézzel fogható minta darabok is láthatók voltak a kocsikból.
Az előzetes információk szerint 3 féle tetőjárdát is készítenek a modellhez, eddig ebből kettőt láttunk.
Látványosak a vagon típusra jellemző tartály tartó konzolok
Gurulni még nem láttuk, de már "saját lábon" áll
Az eddig bejelentett, 1-2 kereskedő különkiadásában megjelenő modellek várhatóan a 2024-es évben érkeznek (ez feltételezhetően piac felmérés miatt alakult így), aztán ha minden jól megy, ezután normál sorozatok is kiadásra kerülnek. Egy halovány "yes" a Pannonia Bio (Pannonia Ethanol) kocsikkal kapcsolatban is elhangzott a gyár képviselőjétől - lehet kezdeni szugerálni őket, hogy tényleg meg is csinálják.