Tavaly nagy érdeklődést váltott ki TT körökben, hogy mi a manó is az a TT:120 a Hornbytól. Aztán megtudtuk, hogy TT és 1:120, csak máshogy írják az angolok. Mára már azt is látjuk milyenek a modellek amiket a méreTTünkben kínálnak.
Elsőként egy szett jelent meg, a Scotsman, egy gőzmozdony három Pullman kocsival, egy ovál pályával és menetvezérlővel. Aki kellően gyorsan rácsapott a lehetőségre a Hornby webshopjában - mivel csak ott rendelhető, kereskedők nem forgalmazhatják -, annak már meg is érkezett a csomag. Azóta egyébként a Mallet mozdonyból is jelent meg egy adag.
Mi most nézzük mi van a szettben! Kezdjük a mozdonnyal, ez érdekli talán a legtöbbeket. Első ránézésre szép, második vizslatásra kiderül az is, hogy a rejtett részeken, pl. a szerkocsi és a konyha összekapcsolásánál, igen egyszerű szerkezet van a kezünkben. A gépet megemelve az első forgózsámoly sokkal később hagyja el a talajt, mint a többi kerék, már-már olyan érzésünk van, hogy kiesik. Ez azért van, mert egy rugós szerkezet nyomja lefelé, feltételezhetjük azért, hogy ne lépjen ki azonnal a pályahibákon. Végül is működik, csak elsőre tűnik furcsának. Egyébként is furcsa egy modell ez, nem olyan mint a kontinensen megszokott vasúti járművek. Mások az arányok, az űrszelvény mérete, az egész mozdony sokkal egyszerűbb (vagy letisztultabb) mint egy porosz őssel bíró gőzösé. Ezen a hatáson a külön felszerelt, filigrán kapaszkodók sem változtatnak sokat. Hoppá, nincsen lámpája! Mondjuk az igazinak se nagyon, valami kis gyertyaláng pislákol az orrán, de az nem sokat ér. Az egész kicsit olyan, mint a Thomas a gőzmozdony járművei, leszámítva persze az arcokat a salakoló ajtóról. De tényleg. Aki szeretné kicsit részletesebbé tenni a masinát, talál egy zacsiban apró felrakható csöveket, kapaszkodókat. A gép hajtását egyébként a kazán alatt kell keresni, nem szerkocsi hajtású, mint a hasonló, más gyártók által készített modellek.
A kocsikat kézbe fogva minőségben valahol a Tillig és egy olcsó "kínai valami" között járunk félúton, vagy talán közelebb kicsit a Tillighez. Az ablakok víztiszták, a beltérben mutatósak az asztali lámpák, szépen kivitelezett a festés és feliratozás (ne keressük a nálunk is megszokott rengeteg adatot a kocsira írva, arrafelé ez nem szokás), egy vitrinbe ennyi elég is, de vajon szép a futása? Használhatjuk modellként? Na mindjárt összerakjuk a pályát...
Mielőtt azonban kipróbálnánk a készletet, feltétlenül szerezzünk be egy hálózati adaptert, vagy legalább egy villásdugó-átalakítót, mivel a szettet a briteknek szánták...
Folyt. köv...