vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (698) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

MTB Bzmot, a TT-s

2022.08.01. 15:55 HOttó

El vagyunk maradva, még be sem mutattuk a blogon az MTB TT-s Bzmotot, pedig már lassan egy éve megjelent a modell első szériája, azóta pedig itt van a második adag is, sőt, most épp készletről tudjuk kínálni.

mb-bzmot088_1.jpg

Na kérem, róla beszélünk

Mit érdemes tudni a modellről? Külsőre abszolút hozza a "Bzmot formát", a színek jól eltaláltak, a fények játéka is teljesíti az elvárásokat. A tamponozás minősége nem üti meg a nagyobb gyártók szintjét, de a betűképek rendben vannak. Az ablakkeret foncsorja sérülékeny, óvatosan kell bánni vele. Van halkabb és hangosabb hajtású, szerencsére a hangosak egy apró beavatkozással halkíthatók. A hangerő azonban nem befolyásolja a futást, szépen araszolt eddig mindegyik gép, amit láttunk közlekedni. Igényli a jól, pontosan kivitelezett pályát! Négy kerék szedi az áramot és hajtani is kell, így érzékeny minden fekszint és betáp hibára, még ha az egyik kerék billegősre is lett kialakítva. A kerék profil nem a legszerencsésebb formát kapta, előfordul, hogy felfut a váltóra és kilép. Érdemes a kerék távolságokat ellenőrizni az erre hajlamos daraboknál.

mb-bzmot088_4.jpg

Még jó, hogy apró betűkkel van írva, úgyse látszik...

A modell szétszedése a szokásos, feszítsük szét a kasznit elven történik. Személy szerint borzongok ettől, nem hiszem, hogy ne lehetne jobb megoldást találni, például az ütköző kihúzásos módszert. Ráadásul a tartó pöckök pár milliméterre vannak a sarkoktól és nagyok is, a szokottnál is jobban meg kell feszegetni az oldalfalakat. Most, hogy új a masina még oké, kellően rugalmas, de mi lesz 10-15 év múlva, amikorra ridegebbé válik az anyag? Szedtem már szét párat, a nagy többségnél a kaszni rövidebb lehet pár tized millivel, mert igencsak szorul a belső. Szóval óvatosan, tényleg a pályakotró húzásával lehet elérni a kívánt eredményt, az alváz szerelvények véletlen letörése helyett.

mb-bzmot088_2.jpg

Ennyire nem vakítóan fehér az a tető, csak az objektív nagyon szubjektív képet adott

Dekódert az utastér felől kell behelyezni a plafonon lévő panelba, ha valaki hangot is akar bele, akkor a hangszóró is csak itt fér el. Ez csökkenti némileg az átlátást az ablakokon, de tegye fel a kezét aki jobban megoldotta volna.

mb-bzmot088_5.jpg

A lámpák ugyan sorjásak, de eredeti méretben ez nem olyan zavaró

Mit hoz a jövő? Sajnos a gyártó a kérdéseinkre, miszerint lesz-e mellékkocsi hozzá, vagy más festésben is kiadja-e, csak a szokásos "túl kicsi a TT piac" választ adta. Ez jelenthet bármit nála, de legalább nem mondott nemet. Arra tippelünk, hogy a bizonytalan alapanyag beszerzési helyzet miatt nem is tud konkrétabb választ adni, de egy biztos, a kérdést feltesszük neki még párszor.

bz_bzx_1.jpg
Cseh kitből, otthon készült mellékkocsival, ha már gyári nincs (jelenleg)

Szólj hozzá!

Címkék: modell mtb

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr9117895179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása