El vagyunk maradva, még be sem mutattuk a blogon az MTB TT-s Bzmotot, pedig már lassan egy éve megjelent a modell első szériája, azóta pedig itt van a második adag is, sőt, most épp készletről tudjuk kínálni.
Na kérem, róla beszélünk
Mit érdemes tudni a modellről? Külsőre abszolút hozza a "Bzmot formát", a színek jól eltaláltak, a fények játéka is teljesíti az elvárásokat. A tamponozás minősége nem üti meg a nagyobb gyártók szintjét, de a betűképek rendben vannak. Az ablakkeret foncsorja sérülékeny, óvatosan kell bánni vele. Van halkabb és hangosabb hajtású, szerencsére a hangosak egy apró beavatkozással halkíthatók. A hangerő azonban nem befolyásolja a futást, szépen araszolt eddig mindegyik gép, amit láttunk közlekedni. Igényli a jól, pontosan kivitelezett pályát! Négy kerék szedi az áramot és hajtani is kell, így érzékeny minden fekszint és betáp hibára, még ha az egyik kerék billegősre is lett kialakítva. A kerék profil nem a legszerencsésebb formát kapta, előfordul, hogy felfut a váltóra és kilép. Érdemes a kerék távolságokat ellenőrizni az erre hajlamos daraboknál.
Még jó, hogy apró betűkkel van írva, úgyse látszik...
A modell szétszedése a szokásos, feszítsük szét a kasznit elven történik. Személy szerint borzongok ettől, nem hiszem, hogy ne lehetne jobb megoldást találni, például az ütköző kihúzásos módszert. Ráadásul a tartó pöckök pár milliméterre vannak a sarkoktól és nagyok is, a szokottnál is jobban meg kell feszegetni az oldalfalakat. Most, hogy új a masina még oké, kellően rugalmas, de mi lesz 10-15 év múlva, amikorra ridegebbé válik az anyag? Szedtem már szét párat, a nagy többségnél a kaszni rövidebb lehet pár tized millivel, mert igencsak szorul a belső. Szóval óvatosan, tényleg a pályakotró húzásával lehet elérni a kívánt eredményt, az alváz szerelvények véletlen letörése helyett.
Ennyire nem vakítóan fehér az a tető, csak az objektív nagyon szubjektív képet adott
Dekódert az utastér felől kell behelyezni a plafonon lévő panelba, ha valaki hangot is akar bele, akkor a hangszóró is csak itt fér el. Ez csökkenti némileg az átlátást az ablakokon, de tegye fel a kezét aki jobban megoldotta volna.
A lámpák ugyan sorjásak, de eredeti méretben ez nem olyan zavaró
Mit hoz a jövő? Sajnos a gyártó a kérdéseinkre, miszerint lesz-e mellékkocsi hozzá, vagy más festésben is kiadja-e, csak a szokásos "túl kicsi a TT piac" választ adta. Ez jelenthet bármit nála, de legalább nem mondott nemet. Arra tippelünk, hogy a bizonytalan alapanyag beszerzési helyzet miatt nem is tud konkrétabb választ adni, de egy biztos, a kérdést feltesszük neki még párszor.
Cseh kitből, otthon készült mellékkocsival, ha már gyári nincs (jelenleg)