vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (698) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Épülés-szépülés - 4. rész

2021.06.09. 14:42 HOttó

Módosul a bejárat. Szintén régi tervem volt, hogy legyen kapu a bejárati vágánynál. Ehhez módosítani kellett a kiágazás környékét, a többi modulhoz hasonlóan betonos rész és kerítés került a telep szélére. Ezzel a kerítés "körbeért". A kaput lézervágott papírból építettem meg, a 3-as modulon lévő JM-Details kapu párja került ide. Az egész kapu építésnek az AS-Projekt idei újdonság kapui adták a lökést. Mikor ezeket megláttam, akkor választottam is egyet közülük, csak aztán megtaláltam itthon a régebben vásároltat, így az került fel, legalább egységes képet mutat a két kapu.

21.jpg

Ilyen volt...

22.jpg

... ilyen lett.

23.jpg

Első lépésben el kellett távolítani a füvezést. Szerencsére a foltokban leragasztott tépőfű könnyen engedett, nem volt szükség nagyobb roncsolásra. Kizsaluztam a beton helyét, azután kikentem gipsszel. A színt ezúttal is festéssel kapta meg a terület, a szürkére kevert diszperzitemből még mindig van egy kevés az üvegben.

24.jpg

A beton kerítéshez most is az AS-Projekt lézervágott papírját választottam. Annak érdekében hogy stabilan álljon a kerítés a szükséges 2db 19cm-es darabokba 2-2 hosszabb oszlopot is ragasztottam (gombtalanított gombostűből) és 2-2 furatba ragasztottam őket. Egy kicsit kellett toldani a szabvány MÁV kerítéses részt (ez még sok évvel ezelőtt, Vulcan modell kiadású műanyagból készült, ma már erre is van papír alternatíva a DLL-től), most, hogy kialakult a kapu helye.

25.jpg

A JM-Details kapu kétféleképpen építhető meg. Fix vagy nyitható állapotúra. Én most az utóbbit választottam, igaz, nem pont úgy ahogy a gyártó megálmodta. A kapuk oszlopának helyére 2mm külső átmérőjű réz csövet süllyesztettem be, a kapu oszlopának pont ekkora műanyag csövek vannak csomagolva a készletbe. Ezekben 1mm vastag acélszálat vezettem keresztül, a terep alatt túllógatva, hogy majd egyszer kaphasson egy motoros állítóművet. A kapu oszlopok tetejére szintén a készletből került egy apró kupak.

26.jpg

Ez a kapu is megkapta a maga kékjét, de előtte alapozónak egy közepes rozsda árnyalatot. Igyekeztem a fedő festéket úgy kenni, hogy néhol átüssön a rozsda. Ezzel el is készült ez a részlet, a motorizálást még ki kell találni, hogyan működjön.

27.jpg

A fővonali kiágazóban a váltószívnél hiányzott a zúzottkő. Ezt a múltkori poszthoz készült fotókon vettem észre, amikor a vezetősíneket cseréltem, előtte évekig fel sem tűnt ez (vagy csak nem tulajdonítottam neki nagyobb jelentőséget). Ha már elöl van a modul, gyorsan orvosoltam ezt a szépséghibát is. Mi mindenre nem jó egy-egy ilyen blog poszt? 

Folyt. köv...

Szólj hozzá!

Címkék: barkács modul dll asprojekt

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr2216584708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása