Módosul a bejárat. Szintén régi tervem volt, hogy legyen kapu a bejárati vágánynál. Ehhez módosítani kellett a kiágazás környékét, a többi modulhoz hasonlóan betonos rész és kerítés került a telep szélére. Ezzel a kerítés "körbeért". A kaput lézervágott papírból építettem meg, a 3-as modulon lévő JM-Details kapu párja került ide. Az egész kapu építésnek az AS-Projekt idei újdonság kapui adták a lökést. Mikor ezeket megláttam, akkor választottam is egyet közülük, csak aztán megtaláltam itthon a régebben vásároltat, így az került fel, legalább egységes képet mutat a két kapu.
Ilyen volt...
... ilyen lett.
Első lépésben el kellett távolítani a füvezést. Szerencsére a foltokban leragasztott tépőfű könnyen engedett, nem volt szükség nagyobb roncsolásra. Kizsaluztam a beton helyét, azután kikentem gipsszel. A színt ezúttal is festéssel kapta meg a terület, a szürkére kevert diszperzitemből még mindig van egy kevés az üvegben.
A beton kerítéshez most is az AS-Projekt lézervágott papírját választottam. Annak érdekében hogy stabilan álljon a kerítés a szükséges 2db 19cm-es darabokba 2-2 hosszabb oszlopot is ragasztottam (gombtalanított gombostűből) és 2-2 furatba ragasztottam őket. Egy kicsit kellett toldani a szabvány MÁV kerítéses részt (ez még sok évvel ezelőtt, Vulcan modell kiadású műanyagból készült, ma már erre is van papír alternatíva a DLL-től), most, hogy kialakult a kapu helye.
A JM-Details kapu kétféleképpen építhető meg. Fix vagy nyitható állapotúra. Én most az utóbbit választottam, igaz, nem pont úgy ahogy a gyártó megálmodta. A kapuk oszlopának helyére 2mm külső átmérőjű réz csövet süllyesztettem be, a kapu oszlopának pont ekkora műanyag csövek vannak csomagolva a készletbe. Ezekben 1mm vastag acélszálat vezettem keresztül, a terep alatt túllógatva, hogy majd egyszer kaphasson egy motoros állítóművet. A kapu oszlopok tetejére szintén a készletből került egy apró kupak.
Ez a kapu is megkapta a maga kékjét, de előtte alapozónak egy közepes rozsda árnyalatot. Igyekeztem a fedő festéket úgy kenni, hogy néhol átüssön a rozsda. Ezzel el is készült ez a részlet, a motorizálást még ki kell találni, hogyan működjön.
A fővonali kiágazóban a váltószívnél hiányzott a zúzottkő. Ezt a múltkori poszthoz készült fotókon vettem észre, amikor a vezetősíneket cseréltem, előtte évekig fel sem tűnt ez (vagy csak nem tulajdonítottam neki nagyobb jelentőséget). Ha már elöl van a modul, gyorsan orvosoltam ezt a szépséghibát is. Mi mindenre nem jó egy-egy ilyen blog poszt?
Folyt. köv...