vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (698) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Épülés-szépülés - 3. rész

2021.06.03. 14:50 HOttó

Sorozatunk előző részében feltettük a kérdést, hogy vajon miért készült a vágányok mellé egy árok? Nos íme a megoldás! Nem csak egy árok készült, hanem kettő, a sínek túlsó oldalára is (130mm-re a másiktól), hogy egy portáldaru sín-pályája épülhessen ide. Igazából már a modul első változatában is jó lett volna építeni ilyet, de akkor még nem találtam megfelelőt.

11.jpg

Azután az Auhagen 2019-ben meghirdette a 13344 készletet, ebből azon nyomban beszereztem egyet. Persze addigra már olyan nagyon be voltak építve a modulok, hogy nem kevés fejtörést okozott, hová is kerüljön. A legtöbb hely végül is a bejárat utáni modulon volt, így ez lett a daru helye. Korábbról itt csak a vágánymérleg volt útban, ezt áthelyezem máshová, még jó hogy nem ragasztottam le az épületét).

12.jpg

A darupályát viszont másképp képzeltem el, mint az Auhagen. A készlethez összesen kétszer kb. 40cm  hosszú műanyag síneket adnak. Ez otthonra elégséges lehet, nekem a modulokra viszont kicsit kevés. Először még azon is gondolkodtam, hogy két modulon is fut majd a darusín, de túl sok térvilágító oszlopról kellett volna lemondani, így végül is egy modulra, 55cm hosszú pályát építettem hozzá. Normál Tillig sínszálat választottam alapnak, ezt akár áramvezetésre is lehet használni, ha teszem azt világítást építenék a darura. Naná, hogy kerül rá világítás. :) Mielőtt összeragasztottam a kezelő fülke futópályáját, átvezettem rajta néhány zománcozott rézhuzalt, hogy a két oldali áramszedés megoldható legyen, és mindkét oszlophoz kerülhessen lámpa.

13.jpg

De térjünk vissza az árok dolgához. A gyári fotókon csak simán a betonra helyezik a sínt, én inkább kivágtam neki egy árkot. Mindössze 1cm vastag hungarocell van a betonom alatt, könnyen kivehető volt. 7mm vastagságban parafa csíkokkal visszapótoltam, erre került a 4mm magas talpfa+sínszál páros, így kb. 1mm-t emelkedik ki a betonomból a sín. A sínszálak alá egyenes talpfarácsot tettem, amit félbevágtam hosszában. Ezek a talpfák tartják egyenesen a sínt. Azután a gödör vissza lett betonozva, ehhez glettelő gipszet használtam. Kicsit másképp fest mint a környező betonplacc, mintha később épült volna a daru - ja, hiszen később épült. :)  A sínszálak végét a gyári beton tuskókkal zártam le, nehogy túlfusson a daru a pályáján.

14.jpg

Az új beton ismét túl világos lett, Revell Aqua Steingrau modellfestékkel kapta meg a betonszürke színét. Száradás után fekete és barna pasztellkréta porral koszoltam be, hogy egységes legyen a többi résszel. Az évek során itt-ott megsérült a betonplacc, remek alkalom volt a mostani, hogy javítgassak ezeken is.

Persze még sok teendő lesz ezzel a résszel, de már látszik az út vége.

Folyt. köv...

Szólj hozzá!

Címkék: barkács modul auhagen

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr5216579924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása