vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (698) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Alacsony oldalú kocsi (Ks) a Buschtól - modell bemutató

2021.05.12. 18:50 HOttó

Régi darab már a Tillignél a két tengelyes, alacsony oldalú kocsi (Ks), amit időről időre elővesznek, hogy egy rakománnyal megpakolva, vagy csak szimplán új festésben kiadjanak. Személyesen nekem az egyik kedvenc teherkocsi modellem, perselyezett tengelyekkel, kellő súllyal, közelkapcsolóval rendelkezik és szinte bármilyen rakománnyal megpakolva játszhatunk vele. Ebbe az idilli állóvízbe dobta be a Busch év elején a követ, amikor meghirdette a maga kiadásában a vagon típust. Nem is kellett rá sokáig várni, április végén megjelent, hozzánk is eljutottak az első darabok.

bu-31500.jpg

A modell a szokásos méretű dobozban, a szokásos lézervágott habkarton támaszokkal érkezik. Kibontás és lebontás után foghatjuk a kezünkbe az újdonságot. Nézzük miben hasonlít, vagy tér el egymástól a két gyártó terméke és gondoljuk hozzá, hogy a Tillig modell már évtizedes múlttal rendelkezik.

Busch Tillig
Közelkapcsoló van van
Kuplung befogó szabványos szabványos
Kapcsoló ejtőhorgos Kühn ejtőhorgos Tillig
Perselyezett tengelyvég van van
Fém kerék igen igen
Feliratok élesek, részletesek élesek, részletesek
Rakoncák kivehetők / lehajthatók
(gyárilag felszereltek)
kivehetők / lehajthatók
(kiegészítő zacskóban kapjuk)
Komphorog külön alkatrész egybeöntött
Fékpofák külön alkatrész egybeöntött
Kiegészítők rakoncák, komphorgok rakoncák, fellépők, kézifék kerekek
Padozat fa betét műanyag
(általában a vagonnal egy színű)

A két gyártmány méretében különbözik egymástól. A Busch kocsi rakfelülete kb. 1mm-el hosszabb, az ütközők közötti hossza viszont nagyjából 1mm-el kevesebb mint a Tillig modell. A méret különbség fő oka az újdonság kocsi igen csak rövid ütközőiben rejlik. További szembetűnő különbség az alváz feszítés megoldása. Érdekes, de sérülékeny részlet a tolatási kapaszkodó a Buschnál a jobboldali végen. Sajnos a kuplung befogók magassága nem állítható egyik kocsinál sem.

fapadlo.jpg

Az egyik tulajdonság amivel hirdette a gyártó a kocsi, a fa padló.

veg.jpg

Érdekes, hogy a két gyártó mennyire másképp képezett le 1-1 részletet. Figyeljük meg például a laprugókat, vagy a kocsi homlokfalait, mindegyiknél más kapta a hangsúlyt.

egymason.jpg

Keresd az eltéréseket. Felül az újdonság.

egymasmogott.jpg

Jól mutat együtt a két gyártó terméke.

alulrol.jpg

A Tillig kocsin az univerzális kinematika virít, míg a Buschnál ez szerves része a modellnek.

A Busch nem az olcsó vasútmodelleiről ismert, így ennek az új fejlesztésű kocsinak is megkérik az árát. Az árcédulán nagyjából dupla összeg szerepel, mint a Tillignél. Cserébe egy friss, változatosságot nyújtó vagont kapunk, fele/harmad akkora dobozban mint a "sebnitzi skatulya". Persze itt jusson eszünkbe a korábban már írt évtizedes múlt a Tillig kocsi javára. Ha most ők felújítva adnák ki a Ks kocsit, az árcédula biztosan pariban lenne a Busch-al...

Szólj hozzá!

Címkék: modell újdonság busch tillig

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr2316557256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása