Tavalyi újdonságként kerültek bejelentésre, de mostanáig kellett várni a Tillig 1806x cikkszámú Sggmrs iker-konténeres kocsikra. Sokan emlékezhetnek a pár évvel ezelőtti kombinált kocsikra, amelyek egyik tagja konténer, a másik pedig konténer vagy kamion pótkocsi szállítására volt kialakítva. Azok a kocsik akkor túl könnyűek voltak, a hozzájuk adott üres belsejű konténerek sem növelték a súlyt érdemben, így játékra nem igazán voltak alkalmasak. A most megjelent újdonságoknál is ezek a pille könnyű konténerek a rakományok, de legalább a kocsitest fémből van, így annak van súlya.

A kocsik kialakítása nagyon szépen sikerült, szerintünk szebbek mint a korábban a Hobbytrain égisze alatt megjelent ikrek. Ebben persze közrejátszik a festés és feliratozás minősége is. Sarkalatos pont a középső forgóváz, melyen mindkét kocsirész támaszkodik. A kezünkbe került kocsik "csuklása" hibátlan, így ez biztosan nem lesz akadálya a modell üzemnek. A modell és a konténerek (már amelyikhez jár) mellett apró kiegészítők lapulnak a bliszter alatt. A tolatási kapaszkodók felrakását ránk bízták, aktív játékosok talán jobban járnak, ha a dobozban hagyják a filigrán apróságokat.

A vagonpárból eddig kilenc került bejelentésre, ebből most áprilisban 5 féle jelent meg (18060-18064 cikkszámok), de biztosan nem kell már sokat várni a többire sem. Ha becsukjuk a szemünket és magunk elé képzelünk egy Közép-Európa térképet, a környező országokat, ahol dívik a TT modellezés, mind besatírozhatjuk mert megkapták (vagy hamarosan megkapják) a maguk Sggmrs vagonjaikat. Ne búsuljunk, hogy kimaradtunk ebből is!

A hazai vasúttársaságok közül a GYSEV-Cargo rendelkezik a típussal, így bizakodhatunk, hogy hamarosan ez a festés is bekerül a gyártó kínálatába. Aki korábban hozzájutott a vasuTTmodell - Busch MÁV konténeres kocsikhoz, és ezt a szerelvényét bővítené, jelenleg a kékre festett változatokkal teheti ezt meg (18064, 18065, 18066), hogy a szerelvény látványa legalább egységes legyen.