vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (100) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (699) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (21) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (89) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Maradj otthon - építs kamiont!

2021.04.02. 19:33 HOttó

Itt tavasz, már kimerészkedhetek a műhelybe, nem fagy be a ...                     ... festék a légecsetbe. :)

Maradj otthon, szól idén is a mondás, hát akkor modellezzünk! Ezúttal pár Herpa kamion kitet bontottam fel, hogy épüljön belőlük valami magyaros. Az építőkészletekben 2-2 db traktor, vagy pótkocsi érkezik, így aki nekikezd a kamion építésnek, rögtön duplával kalkulálhat. Vagy 1-2 ismertebb hazai cég, de akár egy ismerős, vagy a közelben működő vállalkozó gépe is összerakható magunknak.

alap.jpg

Egy MB Actros vontató és a mögé kerülő ponyvás pótkocsi, ahogy a zacskóból kivesszük.

Én Huncargo és Horváth Rudolf autókat néztem ki magamnak. Huncargo szinte bármilyen vontatóval megépíthető, sárga vagy fehér fülkével, a neten találni mindenféle képet az autóikról, a Mercit választottam. Horváth Rudolf kamiont jellemzően Scaniával lehet találni, még szerencse, hogy TT-ben ez is van.

hc_1.jpg

Sárga fülke, szürke ponyva.

A festéshez Tamiya vizes modellfestéket használtam, amit légecsettel vittem fel, a feliratok ezúttal is vizes matricával kerültek a helyükre. Matricázás előtt alaposan be kell fújni a felületet fényes lakkal, hogy csillogjon, mint a ... nagyon. Ezt is airbrush pisztollyal vittem fel. Majd száradás után, a matrica alatti területre ecsettel kentem ismét fényes lakkot, ebbe fektettem bele azonnal a matricát. Ismét megvártam, hogy megszáradjon, és a széleken fényes lakkal "zártam le" a matricát, azután egy réteg fényeset fújtam az egész felületre. Végül következett a matt lakk. A Huncargon egész jól sikerült, Rudolffal nem vagyok elégedett, ott valamit elrontottam (kihagytam egy réteget talán) és eléggé látszik a matrica. Igazából itt egy külön matricával tették fel a feliratot és nem festették a ponyvára, és megszívta a nap - vagy valami ilyesmi a védekező szöveg. :) 

hr_1.jpg

Sárga fülke és ponyva. Mindkét vontatón ugyanazt a sárgát használtam.

A Rudolf póton kimaszkoltam a ponyva tetejét és a traktor felőli homlokot, ezzel kissé változatosabb a kinézete, nem egyforma sárga minden. A matt lakkot ez a fehér rész is megkapta, az alap műanyag túl fényes.

hchr_1.jpg

Hátulra is került a brand színekből és feliratokból. (Nini, a szürkéről lemaradt a lökhárító fehérre festése!)

A kittek összeállítása nem igényel ragasztást, és bár nincs hozzá építési útmutató, elég egyértelmű az egész. A két autó megépítése mindenféle száradás megvárással, meg légecset takarítással bőven belefér egy hétvégébe, még a fűnyírás mellett is. 

Szólj hozzá!

Címkék: barkács herpa

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr9816488610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása