Formaújdonságként jelent meg tavaly a Tillig sátortetős, olasz teherkocsija. A Hädl Manufaktur már korábban adott ki a kocsi típusból, ráadásul kétféle kocsihosszal és vasuTTmodell különkiadás is készült belőle anno. Néhány fotón nézzük meg, hogyan mutatnak egymás mellett!

Harmadik korszakos lengyel és magyar festésű olasz kocsi - micsoda internacionalizmus!
Első pillantásra is látszik, hogy a két kocsi más műhelyből került ki. A bal oldali PKP festés a Tillig, a MÁV-Hungária változat a Hädl vasuTTmodell kiadású terméke. Sebnitzben sokkal hangsúlyosabb szerepet szántak a bordáknak, merevítőknek, jobban kidudorodnak a kaszniból. A tető bordázata is erőteljesebb és ami még nagy eltérés, a tető meredekebb lefutású. A kocsik egyforma magasak és szélesek, mégis, a Hädl-é tömörebbnek hat. A különbségek ellenére is jól megfér egymás mellett a két gyártmány, használhatók vegyesen a vonatokban.

Jól látszik az eltérő tető meredekség
Látványos különbség az oldalsó szellőzők eltérő állása. Az ilyen apróságok teszik élethűbbé, változatossá az egyforma barna teherkocsik sorát.

Tillig vagon alulról. Érdekes, a gyártótól nem szokványos közelkapcsoló megoldást láthatunk.
A kuplung megoldásából is látszik, hogy a modell teljesen új fejlesztés, nem egy régi alváz átszabása. Ehhez képest a 7.000Ft-os vételár barátinak mondható, ezért joggal számíthatunk rá, hogy rengeteg variáció kerül majd ki a gyártótól a következő években, a már meghirdetettek mellett/után - talán hazai festés is.