A nyáron kezdett körözni a világhálón egy rövidke, négy oldalas katalógus, amin az Arnold (a Hornby csoport tagja) formaújdonság TT hűtőkocsijait láthattuk. Szólóban és szettben több vasútmodellezői korszakot átölelve, igencsak mutatós festésekben láthattuk a kocsikat. Aztán ahogy egyre több infót sikerült begyűjteni a modellekről, az is kiderült, hogy novemberre ígérik az összes változat megjelenését. Azóta eltelt ez a pár hónap, és november közepén valóban megjelentek a kocsik, így már kézzel foghatóvá váltak.
Természetesen egy újabb csomagolási formában, minden más gyártótól eltérő méretű dobozkában érkezik a modell, ahogy azt már megszokhattuk. Az ablakos kemény papír lehúzása után levehető az akril doboz teteje, a modell a szokásosnak mondható formázott bliszterben fekszik, egy puha nylonba burkolva.
Kicsomagolás után válik láthatóvá, hogy a kocsivégekhez tilos hozzányúlni, annyi kapaszkodó, fellépő, végzár lámpa (imitáció) kapott ott helyet, hogy az ujjunknak már nem jut belőle.
Látványos, részletes dekorációt kaptak a kocsik. Mind a vasúti jelölések, mind a színes reklám festések gyönyörűen vannak kivitelezve. A kocsiszekrény mellett az alvázak is tartalmazzák a szükséges feliratokat, tűélesen tamponozva.
A közelkapcsoló kinematikába szabványos kuplung befogó, abba pedig Kühn kuplung került (ami kompatibilis a Tillig ejtőhorgossal). A kinematikában egy csavart rugó gondoskodik a mozgásról, a kezünkbe került pár kocsin könnyen mozgott a befogó szára, nyoma sincs sorjának, ami esetleg megakaszthatná. A tengelyvégek ugyan nem perselyezettek, mégis könnyen gördül a kocsi. A modell fém ütközőket kapott, az alváza is részletesen kidolgozott - még ha ez utóbbi általában nem is látszik.
A modell eredetijét a DRG megbízásából gyártották 1935-től, a Nagy-Britanniába történő export szállításokra az ott használt kisebb szerkesztési szelvényben. Erre utal a kocsik hétköznapi elnevezése is, ami Ferryboatwagen - azaz "kompkocsi". A vagonokat a briteknél használt fékrendszerrel is felszerelték. Jó néhány darabot még a hetvenes években is használtak belőlük, elsősorban a DB állagában, amik a háború után kerültek hozzájuk. A DR-nél csak kis számú kocsi maradt a típusból. A vagonok végeinél találhatók a jégtároló rekeszek, az ide elhelyezett jégtömbök gondoskodtak a szállítmány hidegen tartásáról.
Összességében egy mutatós, játékra is alkalmas modellt adott ki az Arnold, ami a most megjelent festések mellett továbbiakra is lehetőséget ad, ki tudja talán rövid időn belül mindenki megtalálja a kedvenc sör márkáját egy ilyen kocsin. A modellek ár-érték aránya rendben van, ma ennyibe kerül egy új fejlesztésű, részletes modell (sőt, vannak ennél arányaiban sokkal drágábbak is).
A hűtőkocsik megvásárolhatók vagy amelyikből nincs készlet az megrendelhető webshopunkban.