Talán már három éve is megvan, hogy a Tillig nyílt napon egy egész hirdetőtábla volt tele különböző, ám roppant mód hasonló, két tengelyes tehervagonok CAD rajzaival. Azt ígérték nekünk, hogy szép sorjában készülnek majd ezek a modellek, ebben a sorban szerepeltek a már napvilágot látott sátortetős fedett kocsik, az idei újdonság katalógusban beharangozott nyitott, Es sorozatú kocsik (amiből még nem is verték nagy dobra az összes variációt) és a most megjelent eltolható fedelű kocsik is (melyekből szintén várható további forma is).
A szettben két eltérő oldalfal kialakítású kocsit találunk. További eltérés, hogy az egyiken átjáró is van, így máris többszörözhető a formavariációk száma. Márpedig az lesz bőven, számíthatunk rájuk bátran.
A tamponozást már meg sem szabad említeni egy Tillig modellnél, megszokhattunk hogy részletes és tűéles minden felirat, nagyítóval szinte egy novellát lehet elolvasni a kocsik oldalán. A festés-feliratozáson kívül a részletgazdagság és a talán már túl kéz-érzékeny részletek is szembeötlők. A komphorgok, a vékonyka korlátok és zászlótartók, a feljáró lépcsők járófelülete, a sarokfellépők mind-mind olyan finomságok, amik csak az utóbbi pár évben jelentek meg TT modelleken, sok esetben külön felhelyezett alkatrészként.
Ahogy kézbe vettük a modelleket feltűnt, hogy a kuplung befogója és a kinematika barna, mint a kocsi festése. Ez eddig mindig fekete volt. Jól néz ki vagy sem? Ezt döntse el mindenki maga, de minden esetre mi felírtuk az érdekességek közé.
Az alumínium fedél kialakítása egyszerű, de látványos része ez is a kocsiknak, egy vonatot kiállítva ilyen vagonokkal impozáns látványban lehet részünk, ahogy kanyarog a terepasztalon.