vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (698) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

MÁV-os Ks (Lgs) egyszerűen

2020.08.11. 10:43 HOttó

Hogyan lehet egyszerűen, olcsón MÁV-osítani egy teherkocsit? Nos először is kompromisszum-késznek kell lenni, azután keresni egy megfelelő donort az elképzelésünkhöz.

Az egyik kedvenc modell vagonom a Tillig Ks (Lgs) kocsija. Klassz rakományokkal lehet ellátni, legyen az valami szórt cucc, vagy egy komplexebb, makett-jellegű dolog. Egy hátránya van, kicsik az oldalsó felületei így nem ad lehetőséget szép feliratozásra. Mikor meghirdette a Tillig tavaly a 14761 cikkszámú DB kocsiját rögtön eszembe jutott, hogy ezt elég csak matricázni, nem kell festeni, a színe elmegy hazainak. Itt össze is ért az egyszerűen-gyorsan-olcsón (EGYO) elképzelés (mai árakon nézve egy ilyen vagon filléresnek számít). Be is szereztem belőle magamnak, de szerencsére a sok függő projektem között ez sem haladt, így idén a 14762 CFL-Cargo festésű behirdetésével még jobb donort találtam. Tudom ez az alsó táblás megoldás itthoni kocsin nem szokás (lásd. 2. mondat), viszont jól adja magát, hogy ide tegyük a pályaszámot és a MÁV logót. A többi feliratot érintetlen lehet hagyni, úgyis olvashatatlanok. További előnye ennek a megoldásnak, hogy a matricás rész védettebb helyen van, nem fogjuk meg kézzel, a tamponozott feliratok viszont bírják ezt.

ti-14762.jpg

Az eredeti CFL logót egy kis tampon lazító folyadékkal kentem le, ezután letörölhető. Másképp is lehet eltávolítani tampont, pl. ferdén, élesre vágott gyufaszállal is le lehet tolni az alapról. Mivel felül lesz matricázva, ezért nem baj ha nem lesz makulátlan a felület. A luxemburgiak még a vagon oldalára is felírták a pályaszámot, ez is ugrott, így el is készült az alap, amire már csak matricázni kell.

tabla.jpg

A tábla kis feszegetéssel levehető az alvázról, az oldalfal belsejéhez van egy pötty ragasztóval rögzítve, így mégiscsak könnyebb lemosni a feliratot és feltenni a matricát. A visszaragasztása is egyszerű, kis talpa van, ami a vagonban lévő súly-lemezhez támaszkodik. Továbbá előnye, ha levesszük a táblát, hogy jó helyre, a kocsi oldal bal részére ragaszthatjuk vissza.

matrica.jpg

A matrica előállítása lehet egy kicsit macerásabb, a fehér feliratok miatt, de erre is lehet találni ma már több megoldást, vagy megoldó embert. A helyét lekentem lakkal, erre került rá a matrica, így jobban tapad, mintha csak a matricára bíznánk ezt. Száradás után lekentem matt lakkal a felrakott matricát, és ezzel tulajdonképpen el is készült az új vagon.

Ha élethűbbre akarjuk varázsolni, egy kis matt lakkal még meg lehet fújni az egész modellt - de ez már a következő fokozat az EGYO szinthez képest.

dobozban.jpg

Mivel úgyis "szétbarmoltam" a modellt, így már az eredeti gyári csomagolás sem olyan lényeges. Ráadásul a Tillig a közepes skatulya dobozban szállítja a modellt, ez irtózatos hely pazarlás, mert ebbe 2 ilyen vagon is elfér, sőt, a kicsi skatulyába is. Így szikét ragadtam, és megfaragtam a hungarocell bélést, most a két kocsi befér egy dobozba. Ha kerítek egy rövidebb skatulyát, abban is elférnek a modellek (a zöld vonalnál kell elvágni a doboz bélést), sokall kisebb helyet foglal majd a két vagon a modulos utazós csomagban. 

Szólj hozzá!

Címkék: barkács tillig

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr8216120094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása