Sokak vágya látszik teljesülni azzal, hogy a cseh MTB már nem csak mozdonyokat, hanem motorvonatokat is gyárt. A kezdeti TT start után ők is ráálltak a H0 modellekre is, sőt itt már magyar vonatkozású ABbmot és Bbmot motorvonatok is készültek/készülnek. Bízzunk benne, hogy előbb-utóbb 1:120-ban is jelentkeznek ezekkel, a CSD Ganz motorvonata ugyanis már készülőben van. Addig is nézzük, hogy milyen csehszlovák motorkocsival örvendeztetik meg a gyűjtőket.
Az M286.0, majd M286.1 sorozatú járművekből 1962-67 között 52 darab, majd később további 37 darab épült a Studénka Vagonka gyárában. A vasúti kocsikat úgy tervezték, hogy személy és gyorsvonatokat is kiállíthassanak velük, akár a fővonalakon is, szóló motor vagy mellékkocsikkal egyaránt. Csehül sok hasznos infó található a nagyvasúti járműről a neten pl. a prototypy.cz oldalon is, netes fordítókkal sok érdekességet ismerhet meg, akit érdekel a sorozat.
Hozzánk a sárga sávval festett CSD verzióból került egy példány néhány napra, hogy azután útját új honába folytassa. A modell a szokásos fedeles karton dobozban érkezik, amiben szivacs bélésben fekszik a gép. A kis nejlon darabbal szépen kiemelhető, de vigyázzunk, fej nehéz a kicsike, mert csak az egyik forgózsámolya hajtott és ott van a motor is, így könnyen megbillen.
Ha sikerült kivegyük a dobozból, akkor azonnal szembetűnik, hogy szépen átlátni az utastéren, de ez kell is, hiszen belső világítással is fel van szerelve. Alapból tapadógyűrű nélküli kerekekkel van szerelve a jármű, de a kiegészítős zacsiban ott hever egy gumigyűrűs is, aki akarja átszerelheti. A kis zacskó rejti az ejtőhorgos kuplungot is, meg néhány felszerelhető apróságot, pl. kürtöt.
Ahhoz, hogy a kuplung kinematika mozoghasson és kuplungot tehessünk bele, az orr részről le kell szerelni a kotró alját. Szólóban közlekedve szép áramvonalas, íves a homlok rész alja, mellékkocsival viszont áldozni kell a szabványos befogó miatt a látványból.
Aki digitális üzemben használná, az PluX16-os dekódert rendeljen hozzá, így a világítások kapcsolgatása is a játék része lehet. Cseh modulosok hangdekóderrel is használják, ezzel a dízelhang szerelmesei tovább tuningolhatják a modellt.
Nade, hogyé adják? Az ára se nem sok, se nem kevés, a mai modell árakat és árfolyamot tekintve, a vasuTTmodellnél 62.500Ft-ért lehet hozzájutni egyhez, a mellékkocsi 27.500Ft (bár ebben a festésben még nincs), így egy két részes motorvonat 90 Mátyás - gyakorlatilag annyiba kerül, mint a többi gyártó hasonló terméke.