Olvasónktól kaptuk az alábbi fotókat, melyeket a családi nyaralás során készített, és vele együtt mi is úgy gondoljuk, hogy érdemes mindenkivel megosztani, mit látott :-) Mivel részletes leírást is kaptunk, a továbbiakban a képek készítője mesél:
"Rügen szigetén nyaraltunk, a tapasztalatunk alapján kevés magyar turista látogat el oda, ezért lehetnek érdekesek a képek a távoli helyszínről. A szigetről 4 vonatos látnivalót említek, két helyről képes beszámolóval. A szigetet ma már modern magas közúti híd köti össze a szárazfölddel. Azonban a vasút ma is a felnyitható hídon keresztül jut a szigetre, így lehetséges a nagyobb hajók forgalmának a biztosítása. Mellette a régi közúti híd is nyitható, az illeszkedés olyan pontos, alig észlelhető autóban ülve. A fő vasútvonal Sassnitz-ba vezet, ahol a nagy étvágyú hajók elnyelik a vonatokat. A régi BTTB katalógusok egyikében van is egy kép erről :-) A kikötő pályaudvarán rengeteg selejtezett vagy javításra váró vonatot is láttam. A sziget egyik legismertebb látnivalója a világ leghosszabb épületegyüttese, amit még a nácik építettek a dolgozók üdülésének céljára, 20 ezer embert fogadott egyszerre... a település és a tengerpart neve Prora, érdemes rákeresni. A több kilométer hosszú épületsor mögött található az Oldtimer múzeum, amiben nem csak autók láthatóak... erről szólnak az alábbi képek.
A képre kattintva galéria nyílik...
A pénztár az épület előtti VT98 sínautóbuszban van kialakítva. A megmaradt üléseken megcsodáltam a menetirány szerint átállítható üléstámlákat, mely az ülőpadot is átbillentette a kényelmes dőlésszögbe. Belépve egy orosz gőzös óriás fogadott, ami nem fért bele egy képbe... A főcsarnok két szélén, és a csatlakozó két oldalsó folyosón állították ki a mozdonyokat, a modellek kapcsán a legtöbb ismerős volt :-) A szigeten található a 750mm keskeny nyomtávú Rügensche BäderBahn. A hálózat "főpályaudvara" Putbus településen található, ahol a normál nyomközű vasúthoz kapcsolódik. A pályaudvaron úgy keverednek a nyomtávok, hogy öröm nézni.... 1. és 3. vágány normál, 2. és 4. keskeny... és persze ennek megfelelően a keresztezések és a váltók is érdekes kiépítésűek. Az állomás végén a két nyomtáv lazán összekapcsolva, és a vonal utolsó megállójáig 3 sínszál fut párhuzamosan... bármelyik nyomtáv közlekedhet rajta. Itt is sikerült lencsevégre kapni a modellek kapcsán ismert járműveket, viszont a főszerepben a keskeny nyomtáv gyönyörű állapotú járművei láthatóak.
A képre kattintva galéria nyílik...
A pályaudvar épülete is látványos, és minden tiszta és csili-vili állapotban van... A főszereplő mozdony, "Rasender Roland" (száguldó) 1895 óta van szolgálatban...