vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (52) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (12) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (694) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (22) hot news (185) igra (32) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (201) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (640) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (210) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Ha kánikula, akkor modulépítés - 3. rész

2018.08.26. 12:42 HOttó

Szerencsére egy kis haladás minden napra jut, így elég látványosan fejlődik a dolog. Nagyjából kitaláltam, hogy a vágányok túloldalán milyen terepkialakítás legyen (de még nem árulom el), így szükséges egy út oda, ami bevezet egészen a "gyárba".

180826_1_utatjaro.jpg

Sikerült beszerezzek nagyon jó minőségű, apró szemcsés, 1mm vastag parafa táblát, remekül lehet vele szinteket-kiegyenlíteni. Ebből készült a makadám út felülete. A nyomvonal közepére ragasztottam egy csíkot, így nem sík az út, hanem lejt a két széle felé egy kicsit. Sajnos a színezett diszperzit festék eltömte a réseket, így a makadám szemcséssége helyett csaknem sima lett a felület.

180826_2_beton.jpg

Ezúttal nem  hungarocellt tettem az IPT beton felületének alapjába, hanem 4+1mm vastag parafát. Így erre kb. 1-2mm glett jutott betonként. A váltóknál nem volt egyszerű a kikenés, de nagyon jó lett. Többször kellett elhúzni spaklival, sőt, néhol csavarhúzóval és az ujjaimmal is simítottam. A BTTB váltók állítási-átszerelő készletéből (07960 cikkszám) találtam itthon 5db műanyag akna fedelet, ezekről levágtam a sínek alatt átdugandó részt, ezek kerültek a csúcssín mozgató rudakhoz. A biztonsági határjelzők helyét még a glettelés előtt bejelöltem, majd a puha glettbe belenyomtam őket. Aztán kivettem, hogy egy csepp faragasztóval az alján ismét a helyére dugjam. Egyébként kis fehér műanyag lapokból készítettem őket, amiknek a közepét fekete sávokkal láttam el.

180826_3_festve.jpg

Két nap száradás után megcsiszoltam a glett beton felületét, majd a szürke diszperzitemmel átfestettem. Majd másodszor is festettem. Aztán harmadjára már csak itt-ott, ahol nem fedett tökéletesen, így foltos lett, mintha nem egyszerre lenne betonozva, vagy javították volna. Igazából már a glett kenésekor is el akartam érni ezt a hatást, több kisebb adagot kevertem ki, de a várt illesztési réseket túl jól sikerült megcsinálni, így alig észrevehetőek.

180826_4_kosz.jpg

A tisztaság ellen ezúttal is sötét pasztellkrétát vetettem be. Egy kis darabot összetörtem, és száraz ecsettel a felületre kentem. Próbáltam mindenhol figyelni a kosz elterítésének irányára, ahogy azt az autó közlekedés, vagy a rakodás előidézheti. Ha megtalálom a barna krétát akkor kap még egy színárnyalatot...

Közben haladtam az asztal alatti dolgokkal, elkészültek  a lábbefogók, így lassan saját lábára állhat az új modul.

Folyt. köv...

Szólj hozzá!

Címkék: barkács modul

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr3014202109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása