Valahogy olyan érzésem van, hogy mindig akkor tör rám a modul építési kedv, amikor 30 fok fölé kúszik a hőmérséklet. Legalábbis az Ipartelepi modul közdarabja biztosan nyáron készült és több szépészeti beavatkozást is ekkorra datálok.
De a lényeg, hogy most egy újabb közdarab épül az Ipartelephez, ő lesz a 4. rész, így már 3,2 méter a teljes hossz. A kiváltó ok igazából az volt, hogy lehessen a mozdonnyal körüljárni a szerelvényt, erre ezután kb. 1 méteres vonathossz mellett is lehetőség lesz. Szinte egy mini állomássá fejlődik IPT, többféle rendezési és tolatási lehetőséggel. Persze a bővülés kapacitás növekedéssel is jár (több mint 2 méter vágány és 3 kitérő épül be), főleg, hogy egy plusz csonkát is beszorítottam a rendelkezésre álló új helyre.
A régi részekre viszont ráfér a felújítás. Fokozatosan egyre több kőzúzalék pergett ki a talpfák ("betonaljak") közül az elsőként készült modulokon. Hogy a korábbi ragasztási minőség, vagy a sok szállítás (és az esetleges keret csavarodások), vagy a fűtetlen műhelyben töltött telek okozták az állagromlást, az mindegy is. Egy csavarhúzóval megböködtem a zúzalékot, és mint kés a vajban, úgy belesüllyedt. Egész sok feljött, talán csak a korábbi javítások helyén maradt valami az aljzathoz ragadva. Ha már felújítok minőségi anyagra cserélem a régi Auhagent, Paksinuti zúzottkövét terítettem el. A technika ugyanaz, szórás és simítás, kevésbé hígított faragasztós becsepegtetés. Látványos a különbség a két anyag között, ez főleg száradás után látható (erről még nem készült fotó).
Igyekszem az új modullal, hogy a 10. Temofeszten, október 20-22. között élőben is megcsodálható legyen.
Folyt. köv...