2016. január végén, az akkori aktuális újdonságlap hátsó borítóján találtunk rá a Tillig Krokodil újra-kiadási tervére, "Ausblick 2017" címszó alatt. 2017-ben aztán már az első borítón pózolt a nagyvasúti gép, a belső oldalakon pedig feltűnt a DRG, a DR és a DB változat 3. korszakos modellje. Aztán szépen csordogáltak is az infók, a gyári magazin, a Club Aktuell is rendszeresen foglalkozott a témával, újabb CAD rajzok, 3D nyomtatott próbadarabok, csúszó megjelenési dátumok láttak napvilágot időről-időre. Most, 2018 májusában pedig az első fecskét a kezünkbe is foghatjuk, ami kisebb meglepetésként az ÖBB Ep. III. festésű változata lett.
A szokásos, középhosszú skatulya dobozban érkezik a modell. Illetve mégsem a szokásos, a fiók rész nem légpárnás, hanem egy merev karton, amin belül hab és vákuumformázott bliszterek között fekszik a mozdony (szerencsére most eltekintettek az újabban szokás selyempapírba és nejlonba bugyolálástól). A dobozt kinyitva az első érzés ami hatalmába kerít, hogy mi ez a kínai tornacipő szag? Csak a silica-gel hiányzik. Szerencsére a szag nem a mozdonyból, hanem a szivacsból árad felénk. Az első sokk után kivéve a modellt, egy remek darabnak kinéző mozdonyt tarthatunk a tenyerünkön.
Körbeforgatva a kezünkben egy igazi 21. századi vasútmodellt láthatunk. Aprólékosan kidolgozott részletek jellemzik, a korai elődről hiányzó filigrán kapaszkodók sokasága azonnal feltűnik az orron és a feljáróknál. A tető kidolgozása pazar, lehelet vékony "drótozás", külön felszerelt tetőjárdák virítanak már messziről. A régről ismerős bumfordi pantográf is a múlté, hajszálvékony elemekből készült az új. A forgózsámolyok körül is zavarba ejtő a részletesség, létra, légtartály, fékrudazat került külön felhelyezésre a futómű keretre.
Az osztrákoknál a 1020-as sorozat alá sorolt Krokodilok dupla szélvédősek voltak, szemben a német 3 szélvédős változattal. A régi, BTTB eredetű modellnél ezzel nem foglalkoztak, de Tilligék most odafigyeltek erre is, ahogy az orron lévő szellőzők eltérésére is.
Ma már megszoktuk, hogy az életben mindent, de mindent agyon elektronikáznak. Nincs ez máshogy ennél a gépnél sem. Előre 3 menetfény és a megfelelő oldali fülke belső lámpái, hátra 2 vörös fény világít. Apróság, de a vörös fény valóban a kisebb lámpából jön, nem szimplán a fehéret váltja. A különböző nemzeti változatok az adott helyen szokásos "fényjátékot" nyújtják majd számunkra. A Next18 dekóder behelyezése után további kunsztok is megvalósíthatók, mint pl. tolatófény kapcsolása.
Végre igazi közelkapcsolóval szerelték a masinát, amit igencsak kitömtek súlyokkal. A 235 grammos kolosszus komoly szerelvények továbbítására képes a 4 hajtott tengellyel (a szokásos átlósan elhelyezett 1-1 tapadógyűrűvel).
Az új fejlesztésű modellhez persze "fejlesztett" árcímke is tartozik. A gyári ajánlott fogyasztói ár alulról súrolja a 200EUR-ós lélektani határt. Szerencsére ettől jóval olcsóbban is beszerezhető a modell - és a közeljövőben megjelenő testvérei -, a vasuTTmodellnél 53000Ft-ot számlázunk a vásárlóknak érte (BTTB klubtagok további 3% kedvezményt is érvényesíthetnek).