vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (13) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (697) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Modulkulissza készül(t)

2016.10.12. 22:13 HOttó

Már láttam többször, hogy a modulok mögé kulisszát tesznek, úgy ahogy az otthoni terepasztaloknál, hogy ne szakadék legyen az asztal szélén, hanem továbbvigye a témát a távolba. Van ahol sima poszterek, például lengyel modul állomásokon, és van ahol épületek, például a cseh Bélá pod Bezdézem állomáson (ötödik kép a cikkben, itt még félkész az állomás, de idén már teljes pompájában ragyogott), alkotják a kulisszát. Nekem ez utóbbi tetszett meg, arra gondoltam az ipartelepem is kaphat egy épületet.

full.jpg

Találtam a műhelyben egy kb. 25x95cm-es rétegelt lemezt, ez lett a kulissza merev tartója, az "asztal mögötti fal". Erre helyeztem fel a Mamos-VERO Gázgyár készlet (manapság  Auhagen 12244) nagy épületét, mivel ebből kettő is volt itthon. Látszik, hogy mások egy modul esetében a léptékek, a két nagy épület meg sem látszik szinte, a fa-lapomat sem érte végig a 2x4db oldalfal. Emiatt bevetettem a készlet sárga raktár épületét is, így sikerült kitölteni a rendelkezésre álló alapot.

sarga.jpg

Annak érdekében, hogy három dimenziót vigyek a dologba, kicsit kiemeltem a laptól a falakat, legalábbis a nagyokat, a raktár így pár milliméterrel hátrébb kerülhetett. 7x7mm-es lécből vágtam ki a távtartó darabokat, ezekre ragasztottam fel őket. Az így kapott 7mm mély épületbe el lehetett dugni a homlokzati világítás vezetékeit (én Pecky lámpákat használtam), és befértek a LED-ek szárai is. Az épületbelsőt szürkére festettem, hogy kellően sötét legyen bent.

szurke.jpg

ledlampa.jpg

A vörös tégla falak fugáit ki akartam világosítani, mivel a valóságban a habarcs világosabb a téglától, és a fényes műanyag felületeket is mattítani akartam. Kissé koszolt fehér akril festékkel befestettem őket, és hogy csak a fugákban legyen festék, még száradás előtt letöröltem egy ronggyal a téglákat. Az eredmény kielégítő lett.

keszul.jpg

feherfuga.jpg

Persze még nincs kész a mű. Rengeteg ötletem van még, amik a télen felkerülnek a kulisszára, most a Temofeszt miatt kellett félbehagyni a dolgot. Ha valaki kedvet kap hasonló építéshez, az Auhagen Baukastensystem rendszeréből, annak útmutató füzeteiből rengeteg inspirációt és ötletet gyűjthet. Bár ez a rendszer H0 méretarányú, szerintem sok dolog használható belőle TT-hez is, egyedi épületek alkothatók a terepasztalokra, modulokra, diorámákra.

Szólj hozzá!

Címkék: barkács modul

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr3011799099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása