Az előző részből nyilván kimaradt egy csomó minden, hiszen mára sokkal többen foglalkoznak TT-s autó készítéssel, mint akiket megemlítettünk. Pótolom a hiányt, de előrebocsájtom, hogy még így sem lesz teljes a kép.
A holland Rail-N-Scale is ráeszmélt az igényre és 3D nyomtatással gyártanak meglehetősen sok, nyugati, 90-es évek előtti járművet. A korszak gondolom a különféle licenc és szabadalmi védelmi idők lejárta miatt van, senki nem akar összetűzésbe kerülni nagy autó és modell-autó gyártókkal. Mivel náluk nem Trabantok szaladgáltak az utakon, ezért találunk nyugatnémet, francia és olasz kocsikat a katalógusban. Nevükből is látszik, eredendően 1:160-ban (és a brit N, 1:144-ben) alkottak, pár éve léptek csak az 1:120-as piacra. A 3D nyomtatás miatt sajnos nagyításban a felületek "rücskösek", sokaknak ez nem tetszik, és mivel hollandok, bizony olyan árakon is dolgoznak. A 150 oldalas katalógusuk letölthető a honlapjukról pdf fájlban.
Régi motoros a német Gabor manufaktúra, akik korábban a Trabant-Wartburg vonalról próbáltak minél több bőrt lehúzni de az utóbbi pár évben nyitottak több márka felé is. Opel, Peugeot, Renault, VW szerepel a jelenlegi kínálatban és tervekben, sőt, újabban Magirus, MAN, Volvo teherautók is szerepelnek a katalógusukban. A korszak itt is inkább a 70-es - 80-as évek. Autóik érdekessége már a kezdetektől, hogy a kerekek ívbe állíthatók, így a kanyarodó járművek élethűbbek.
Ide akartam tenni egy Gabor Trabis képet, de sem képet, sem Gabor Trabit nem találtam :(
Meglepődve láttam idén szászországi túránkon, milyen sok portán álldogál Multicar. Nálunk szinte kihaltak a szocialista ipar mini-teherhordói, ott viszont egész új darabok is előfordulnak. Talán ezért is gyártja a Sonja Plastic a modelljét, igaz nagyon szűk választékban, hosszú platóval.
Az AP-Modely termékeket nem kell bemutatni, mára mindenki, aki olvas bennünket ismeri őket. Az ukrán-orosz-baltikumi területekről is sikerül kisebb-nagyobb rendszerességgel beszerezni ZIL-eket, vagy éppen Kamazokat és Uralokat. A LIAZ-ok újak nálunk, építőkészletben érhetők el, gyorsan népszerűek lettek, talán számos felépítmény formájuk okán. Akik félnek egy ilyen építőkészlettől, azoknak javaslom MojeTT oldalán átfutni a talán legbonyolultabb változat, egy betonkeverő építését.
Kihagytunk valakit a cikkekből, akik TT-s közúti járműveket gyártanak? Írd meg nekünk!