2014-et írtunk, annak is az elejét, amikor a Hobbytrain bejelentette, hogy TT méretben is gyártani fog modelleket, konténerszállító teherkocsikat és Class 66 és 77 dízelmozdonyokat. Az iker konténeres kocsikat ekkortájt hirdette meg a Tillig is, ezúttal ők voltak a gyorsabbak, az ő modelljüket már 2015 elején kézbe vehettük. A Hobbytrain kocsik pedig sehol, sokan már nem is hittek a megjelenésükben. Akik szemlézik a német vasútmodelles oldalakat vagy a nyomtatott sajtót, ők időről időre láthattak a Wolfgang Lemke GmbH-ról cikkeket, amiben mindig előkerültek ezek a modellek is. Azután az idei nürnbergi vásáron letették a nagy esküt, hogy májusban kiadják a kocsikat.
Júniust írtunk már, amikor egyszer csak érkezett a hír, hogy megjelentek a kocsik, az összes tervezett cikkszámon. Hisszük, ha látjuk - gondolhatnánk -, hát tessék, itt vannak!
Általánosságban el lehet mondani a modellekről, hogy jól sikerültek, bár játék közben még nem tudtuk kipróbálni őket. A feliratozásuk szép, részletes. A hozzájuk adott konténerek jól passzolnak rájuk. A kocsik szinte teljes egészében fémből vannak, így a súlyuk is megfelelő. A forgóvázak kellően kidolgozottak, a kerekek szépen gördülnek.
A tamponozó-versenynek hála - amit mostanság a gyártók vívnak -, a konténerek homlok oldalai is tele vannak írva, a zár szerkezet és a zsanérok is ki vannak emelve. Mivel maga a vagon lapos, nehéz feltűnőt alkotni, de a részletesen kidolgozott konténerek igazán feldobják a modellt. Sőt, a Tillig üres belsejű, pehelysúlyú konténereivel szemben itt a konténereknek is van súlya, így hihetőbb, hogy a teljes szerkezet működőképes (=jól használható, szép futású).
Az ikerkocsik összekapcsolva fekszenek a dobozban, egy kis zacskóban találunk még mellettük felszerelni valókat. A Tillig kuplungok nincsenek a helyükre pattintva, és néhány fellépő és kapaszkodó van még a kiegészítők között. A mellékelt felszerelési útmutató a legrészletesebb, amit valaha láttam. Nem csak a kiegészítők felszerelése, de a teljes modell robbantott rajza ki van nyomtatva.
Egy valami tűnik furcsának ami viszont fontos részlet a játékhoz, a kinematika. Elég rövid úton mozog a kuplung, és a bejárt Y út is "lapos". Majd az élet igazolja, hogy a modell az otthoni pályákat is szeretni fogja, vagy csak a nagy íveket például egy modul rendszerben.
S ha már a Tillig modell szóba került többször is, itt a végén nézzük meg a "konkurens" modellel összevetve az árakat. Persze a két modell nem azonos kocsikat mintáz meg, de felépítésében, anyagigényében, funkciójukban nagyon hasonlóak. Nos, a Tillig jobb pozícióban van, 5-10% közötti az ár differencia a javára. Persze ha azt nézem, hogy a pille könnyű Tillig kocsik mellett ez egy fém modell, és egy új TT-s szereplő terméke, ez az ár különbség abszolúte nem számít...