Volt idő mostanra többször is átlapozni a 84 oldalas TT katalógust, a modellipar küszködése számomra idén sem tükröződik vissza belőle - szerencsére. Bár a legtöbb formaújdonság évek óta csúszik (gondoljunk csak a BR95 gőzösre, a gáztartály kocsikra, vagy a merevített oldalú nyitott teherkocsikra), és a beharangozástól majd 2 év kell az első fecskékig általában, mégis örülhetünk a rengeteg új modellnek.
A BR95 gőzmozdonyra ha jól számolok 3. éve várunk, a most felvillantott "aktueller Arbeitsstand" fotók már csaknem kész modelleket mutatnak, így bízunk benne, rövidesen valóban megjelennek. Idén talán az elhúzódó gyártás miatt nem is jelentettek be újabb változatot. Nem áll ilyen jól a BR156/252 villamos mozdony, igaz ő tavaly került be először az újdonság lapba. A fejlesztés halad ugyan, de a mozdony még nem áll meg a saját lábán kerekein. A tavalyi katalógus hátoldalán belengették a Kocúr, T466.2 sorozatú csehszlovák dízel kiadását is, és bár a hajtása megvan a BR107-ből, mégis csak egy CAD rajzzal került a kiadványba, hosszú idő kell még neki is, hogy szaladjon a modellpályákon.
A BR81 és 92 kikerült a gyártói kínálatból, mivel megszűnt a bennük használt motorok gyártása, és csak jelentős áremelés mellett lehetett volna új motort tervezni a masinákba. Felröppent ugyanakkor a hír, elhangzott a tavalyi Tillig-TT-Club találkozón is, hogy idén terveznek egy kis gőzöst kiadni. Mára tudjuk, ez a BR89-es lesz, pontosabban a BR 89.70-es sorozat. Korábban a PMT már gyártott méreTTünkben BR89-et, de az nem ez az alsorozat volt.
Több mozdony alá is új hajtás kerülhet idén. Felújítják a BR250-es 6 tengelyes és az E44 4 tengelyes hajtását. Az E44 komplett elektronikát, LED világítást és Next18 dekóder foglalatot kap, és a tetőkertje is megújul.
Persze a jól bevált, évek óta futó gépek továbbra is markáns szegmensei a kínálatnak, így kaphatjuk meg a régóta várt Desirónkat (a korábbi furcsa körülmények között kiadott, majd hirtelen megszűnt változat után), de tényleg minden gép kap egy-egy új festést. Persze olyan is akad, ahol csak a pályaszám változik, így a 02582 cikkszámú V100 és a 04952 cikkszámú Rh1216 is megújul.
És mit várhatunk 2017-re? Ez is kiderül a hátsó borító oldalról: felújított Krokodilokat. S ez talán a Piko hatása, lehet hogy még nem tervezték bejelenteni, de a gyár honlapján most felvillantottak egy külön információt, ők is tervezik a Vectron kiadását.
Legközelebb sorra vesszük a vontatott állományok formaújdonságait, ott is szép hosszú lesz a lista! :)