Sokan várták már a Karsei Gags kocsiját, a türelmetlenebbek eddig kénytelenek voltak beérni maguk építette cseh kittekkel (például ezzel), de mára elérhető lett a profi kivitel. A Gags egy népszerű, a teljes keleti blokkban használt kocsitípus (volt), igazából nem is érthető, miért nem jelent meg eddig egyik nagy gyártónál sem. A kocsitípust az aradi vagongyárban gyártották, az oldalajtóin illetve szemes termény esetén a tetőnyílásain keresztül rakodható. Oldalajtóból altípustól függően oldalanként 2-2, vagy 1-1 dupla található rajta, a MÁV a 2 oldalajtós változatot használta. A DR nagyjából 2000 darabot rendelt a modellként testet öltő dupla oldalajtós változatból, 1963-68 között.
A modellt vastag szivaccsal bélelt szinte jelzés nélküli (egy etikettel ellátott) hullámkarton dobozka rejti. Érdekesség, hogy az etiketten a 2-2 oldalajtós típus rajza van, de a gyártó jelenleg csak a dupla ajtós változatokat gyártja, reméljük, a nálunk használt típusok is érkeznek rövidesen. További érdekesség, hogy a modell nem fekszik a dobozban, hanem a szivacsok közé ékelten áll a "lábán", egy nejlonba tekerve.
Kiszabadítva a csomagolásból, egy meglehetősen részletes, filigrán fém kapaszkodókkal, járdákkal és korlátokkal szerelt vagont tarthatunk a kezünkben. A végső kinézetet további tolatási kapaszkodók és fellépők, fékcsövek és kézifék kerék felszerelésével kaphatja meg a modell.
A jó gördülésről fémkerekek, a közelkapcsolásról KKK kinematika gondoskodik, az ütközők fémből esztergáltak. A forgózsámolyok kellően kidolgozottak, az alvázon megtaláljuk a fékezés egy-két szerelvényét. A festés tökéletes, a feliratok tű élesek, ahogy ez 2015-ben kell.
Fotóinkon a Karsei 2301 cikkszámú, DR 4. korszakos Gags kocsi szerepel, a gyártó további 4 festési variációt kínál (ebből egyik 2 kocsis szett), mindegyik DR 3. vagy 4. korszakos változat. Bízzunk benne, hogy a közeljövőben a nálunk (és a cseheknél) is használt altípust is kiadják!