E héten már gőzerővel dolgoznak a modellgyárak marketingesei, sorra jelennek meg az újdonság katalógusok. A mostani cikkben szereplő gyártók ha nem is katalógust, de újdonságlapot (flyer) kiadtak, néhány külföldi érdekességgel.
A PMT nem cifrázta sokat a 120-as listát, 2 féle Eas kocsit ígérnek, mindkettő a szlovák vasúthoz köthető. A Loko-Trans középkék, és a Benet sötétkék négy tengelyesei várhatóan az év harmadik negyedében kerülnek a bolti polcokra. A gyártó egyre szélesebb palettát vonultat fel egyéb méretekben, komoly kocsipark kezd kinőni náluk H0e-ben, de készül H0 M152 (alias Bzmot) hajtás is, és talán felülnek a Busch által gerjesztett bányavasúti hullámra a meghirdetett H0f csille kocsi készlettel.
Schirmerék igazi TT-s család, minden évben kiadnak egy-egy formaújdonságot, és számos festési variációt a korábbi modellekből. Idén a Pwi31 poggyászkocsi lesz a teljesen új modell, reméljük szebb lesz mint a Tilligé. A tavaly megjelent poggyászkocsiból idén két újabb festésű lát napvilágot (DR és DB) és tovább növekszik a pályaszám variációk száma a 2 tengelyes NDK személykocsikból. Új futóművet kapnak a BR64-ek (bár az eddigiekkel sem volt baj), az első fecskék természetesen a DR 3. és 4. korszakos gőzgépei lesznek. Érkezik még 3 festés a csapófedeles kocsikból (DR Ep.3, DR Ep.4, CSD Ep.3), ezúttal fékállás nélkül, és egy csehszlovák villachi nyitott kocsi is. Limitált kiadásban, előrendelési darabszámok szerint jelenik megy két villachi kocsikból álló szett, egy keleti OPW és egy nyugati EUROP trió (korábban tán nem is adtak ki még belga és francia kocsikat).
Belga, francia és nyugat német vagonok a szettben - nyugati nyitás? :)
Mindkét újdonság lap letölthető honlapunkról, ide kattintás után.